Kampania „Płać bezpiecznie z Przelewy24”

0

Przelewy24 – jeden z liderów branży finansowej na rynku e-commerce – rozpoczął kampanię pod hasłem Płać Bezpiecznie (placbezpiecznie.pl).

Jak budować markę – podstawy brandingu

0
Jak budować markę – podstawy brandingu

Branding stanowi kształtowanie marki. Jest to kreowanie w psychice konsumenta wizji danego produktu, usługi, podmiotu przedsiębiorczego coś proponującego. Jest to niezbędny element marketingu, jaki wpływa na sprzedaż, sprawia, że konsument stanowiący potencjalną grupę odbiorców Twych wyrobów czy Twojej działalności trafia akurat do Ciebie, a następnie wybiera na stałe Ciebie a nie innych proponujących podobne produkty czy usługi. Warto zatem stwierdzić, że w ten sposób podkreślana jest przewaga konkurencyjna wobec rywali branżowych.

Branding jest powszechnym zjawiskiem, jaki opiera się przede wszystkim na skrupulatnym kształtowaniu marki i przywiązywaniu klienta krok po kroku. O tym jak zabrać się za budowanie brand’u dowiesz się bezpośrednio z niniejszego artykułu.

Sensowność

Po pierwsze, zanim cokolwiek zaczniesz realizować i w czymkolwiek działać, koniecznie powinieneś poprzedzić swoje kroki brandingowe wymyśleniem konkretnego celu Twego prosperowania. Zastanów się zatem, po co w ogóle chcesz zbudować markę – czy dla całej firmy, czy dla danej linii produkcyjnej, czy może dla określonego jednego wyrobu bądź tylko jednej usługi, którą masz w ofercie?

Jeżeli decydujesz się na wyżej wspomniane brandingowanie dla całego podmiotu przez Ciebie prowadzonego, to jest to dobry wariant zwłaszcza wtedy, kiedy oferta tejże firmy skierowana jest do określonej, wybranej grupy konsumentów. Wszystkie produkty mają wędrować do jednej kategorii klientów i branding markowy jest sensownym wariantem.

Jak budować markę – podstawy brandingu

Z kolei kształtowanie marek oddzielnych dla poszczególnych wyrobów czy też usług to zdaniem specjalistów strzał w dziesiątkę wówczas, kiedy mamy kilka różnych grup targetowych, do których chcemy uderzyć.

Przykładem w ten sposób działających firm, to jest rozdzielających brandy jest przykładowo wiele firm kosmetycznych, potężnych koncernów takich jak Procter & Gamble, Gillette, Blend-a-med.

Wyróżnienie się nieprzeciętnością

Nic w dobie współczesności, kiedy wszystkiego na rynku jest pełno, nie przemawia do klientów tak bardzo jak unikalna oferta sprzedaży. To wyznacznik brandu, a zarazem jego podstawa, swego rodzaju filar, na którym bazuje cała prowadzona przez nas działalność.

W oparciu o tenże filar możliwe jest natomiast budowanie strategii marketingowej i planowanie dystrybucji i zysków ze sprzedaży wyrobu czy usługi. Chodzi o to, żeby Twoja marka była rozpowszechniona szeroko, ale przede wszystkim została świetnie zapamiętana przez potencjalne grono klientów i nie zgubiła się gdzieś pośród rozlicznej grupy konkurentów branżowych.

Jakość marki

Marka powinna cechować się wartościowością, przez co rozumie się zalety wynikające z perspektywy inwestycji w nią przez klienta. Mowa tu o wszystkim, co w korzystny sposób kształtuje wizję prezentowanego wyrobu czy też usługi.

Obecnie bardzo popularną wartością brandów są między innymi stawianie na innowacyjność, bezpieczeństwo użytkowania przez odbiorcę czy też ochronę środowiska i ekologię.

Czym jest ścieżka zakupowa i jak ją wykorzystać aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie

0
Czym jest ścieżka zakupowa i jak ją wykorzystać aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie

Jeżeli decydujesz się na prowadzenie czy to standardowego sklepu, czy też tak zwanego e-sklepu, a więc formy witryny internetowej bazującej na sprzedaży online, zawsze warto uwzględnić szeroko rozumiany marketing, traktując go jako nieodzowną część stałej promocji Twojego biznesu.

Jednym z charakterystycznych elementów wyżej wspomnianego marketingu, który sprawdza się w zakresie prowadzenia sklepów jest przede wszystkim tak zwana ścieżka zakupowa. Co to takiego i na czym opiera się w praktyce? O tym powiemy Ci szerzej w poniższych fragmentach naszego poradnika.

Jeżeli chodzi o ścieżkę zakupową, to warto połączyć ją z fachowym terminem takim jak tak zwany model AIDA, który polega na zdefiniowaniu czterech etapów, w oparciu o które możesz kształtować pozycję Twego potencjalnego klienta – odbiorcy Twych usług czy też wypuszczanych przez Ciebie na rynek wyrobów.

Pierwszym elementem jest świadomość funkcjonowania danego produktu, drugim zainteresowanie nim, trzecim chęć posiadania go, a czwartym konkretne działanie, a więc akcja. Jeżeli chodzi o Twych stałych klientów, którzy regularnie się u Ciebie zaopatrują, to są znajdują się one na końcu ścieżki zakupowej, bowiem dokonują transakcji.

Niemniej jednak takich użytkowników Twego e-sklepu, którzy kończą inwestycją w Twoje wyroby czy usługi jest naprawdę niewiele w porównaniu z grupą internautów, którzy wpadają na Twą stronę www a następnie z niej wychodzą, opuszczając ją nierzadko raz na zawsze, nie przynosząc Ci żadnego konkretnego zysku. Przeważnie ci, którzy dobrną do końca ścieżki zakupowej tu charakteryzowanej to zaledwie jeden, maksymalnie dwa procent wszystkich gości na Twojej witrynie sklepowej.

Powody, dla którego użytkownicy pozostali, wpadający na Twą stronę, ale ją opuszczający, nie decydują się na wykonanie transakcji i kuszą się na wybór odpowiedniego rodzaju produktów przez Ciebie proponowanych są naprawdę różne.

Czym jest ścieżka zakupowa i jak ją wykorzystać aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie

Z jednej strony mowa tu chociażby o braku stosownych informacji, jakie grupa docelowa, czyli odwiedzający Twą stronę poszukiwali, ale z którymi nie zetknęli się będąc u Ciebie w witrynie.

Brak takiego poinformowania w zakresie przez nich wymaganym czy oczekiwanym, niestety bardzo często sprawia, iż zakupy te są uznawane za nie do końca bezpieczne i pewne. Potencjalni klienci wychodzą więc z danej witryny, przenosząc się na inną, gdzie na przykład jest większy, szerszy, lepszy opis, komplet bieżących wiadomości czy tez bardziej zachęcające do wydania środków pieniężnych zdjęcie.

Istotnym elementem tworzenia ścieżki zakupowej jest zatem pisanie tekstów ofert, aby je uatrakcyjnić, sprawić, że będą indywidualne, unikatowe.

Fragmenty powinny być pochylone, wytłuszczone, powiększone czcionką, wypunktowane tak, aby zostały od razu rzucające się w oczy. Warto też zamieszczać fotografie – wyraźne, dobre od strony graficznej, jakie będą swego rodzaju uzupełnieniem oferty oraz doprowadzą do wzmocnienia przekazu.

W ten sposób zwiększysz zainteresowanie produktem, a nawet wzbudzisz w potencjalnym konsumencie pragnienie posiadania go. Kolejnym, samoistnie z tego wynikającym etapem będzie już natomiast ostatni fragment na ścieżce, na jaki składa się transakcja czyli dokonanie zakupu określonego wyrobu.

5 pomysłów jak zacząć własny biznes w sieci przy minimalnym budżecie

0
5 pomysłów jak zacząć własny biznes w sieci przy minimalnym budżecie

Wcale nie jest powiedziane, że musisz dysponować ogromnym nakładem finansowym, żeby mieć pewność, iż masz szansę wystartować z biznesem, który będzie przynosił Ci konkretne zyski.

Bardzo prawdopodobne, że jeżeli postawisz na kreatywny pomysł, zyskasz więcej dzięki niebanalnej idei, niż gdybyś skoncentrował się na wydawaniu kroci, ale w nietrafioną koncepcję. W niniejszym poradniku przedstawimy Ci kilka ciekawych pomysłów na to, jak działać w sieci, prowadząc swój biznes i nie spłukując się przy tym do symbolicznej suchej nitki.

Zacznijmy przede wszystkim od uzbrojenia się w cierpliwość. Nie od razu Rzym zbudowano, więc nie powinno Cię dziwić, że nie natychmiast zyskasz konkretne środki pieniężne będące zyskiem z realizowanego biznesu. Warto poczekać spokojnie aż ugruntujesz sobie określoną pozycję na rynku, a w konsekwencji tego dotrzesz ze swą działalnością, produktami czy usługami do interesującej Cię grupy docelowej.

W tym zakresie niezbędne jest zatem przede wszystkim zgromadzenie odpowiedniego doświadczenia. Jeżeli jednak masz zapał do pracy, odwagę aby wystartować ze swoim e-biznesem, a nawet jakiś kapitał zebrany na wstęp, ale brak Ci właściwego pomysłu, zajrzyj dalej, gdzie podpowiemy Ci, jakiego typu firmę możesz prowadzić oraz w jakim zakresie tematycznym masz opcję się przemieszczać.

Biznes w sieci, jaki dziś jest bardzo powszechnie występujący wśród internautów zaangażowanych w działalność internetową, to między innymi prowadzenia bloga. Jeżeli czymś się interesujesz, na czymś znasz, masz w czymś doświadczenie, nie zwlekaj. Istotne jest, żebyś realizował swoje hobby czy też pasje, a przy okazji na tym zarabiał. Platforma blogowa jak najbardziej w tym zakresie jest wartościowym i celnym wariantem.

 

5 pomysłów jak zacząć własny biznes w sieci przy minimalnym budżecie

Musisz wiedzieć, że blog, który ma się przebić na tle silnej konkurencji tematycznej czy branżowej, musi być poświęcony dziedzinie, w której czujesz się mocny na tyle, aby służyć wskazówkami, poradami czy wyczerpującymi informacjami innym, przekazując im swoją wiedzę. Kolejna kwestia to to, że zarobek na blogu jest stały, ale pod warunkiem, iż uświadomisz sobie, że nie przychodzi szybko. Jeśli jednak już będzie, z reguły zyskasz stałe źródło finansowania na trwałe.

Innym sposobem funkcjonowania online i zarabiania na tym jest prowadzenie własnego sklepu internetowego. Możesz założyć taką platformę korzystając z systemów do tego celu stworzonych. Jest to dużo lepszy wariant niż przykładowo prowadzenie placówki stacjonarnej, która wymaga dużo większego nakładu finansowego.

W przypadku sklepu online, ceny są o wiele mniejsze. Można zatem dysponować naprawdę niewielkim wkładem początkowym, aby sklep zaczął hulać. Przy klasycznych punktach dystrybucji z placówkami stacjonarnymi, nie wchodziłoby to w grę. Alternatywą dla tych, którzy nie chcą wikłać się w prowadzenie osobistego sklepu online jest natomiast sprzedaż na Allegro czy innych podobnych serwisach.

Możesz wtedy zarabiać bez większego fatygowania się, bowiem Twój biznes nie wymaga nawet wychodzenia z domu i tracenia czasu. Na koniec jeszcze kilka słów o byciu freelancerem, czyli wolnym strzelcem. To rozwiązanie jest świetne dla osób potrafiących pisać, interesujących się copywritingiem, programistów, grafików i marketingowców.

10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?

0
10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?

O pozycjonowaniu stron www wie chyba dziś każdy, kto prowadzi jakąś witrynę w sieci. W dobie tak dużej konkurencji branżowej, jak najbardziej zabiegi SEO są pożądaną formą promowania swojej witryny.

Konieczne okazuje się zatem zwiększenie swojej pozycji wśród rywali i zaprezentowanie się odpowiednio ze swymi ofertami usług, działalności czy produktów. Niniejszy poradnik jaki zawarty został w dalszych fragmentach naszego tekstu poświęcony został natomiast szczegółowym informacjom dotyczącym zasad skutecznego pozycjonowania akurat sklepu internetowego.

Rada 1 – protokół HTTPS

Protokół SSL to wręcz podstawa, wprost baza wyjściowa, która umożliwia w pełni niezagrażające bezpieczeństwu połączenie z danym sklepem.

Rada 2 – narzędzia SEO

Musimy do skutecznego pozycjonowania sklepu, skorzystać z wielorakich narzędzi SEO. Wśród nich warte zastosowania są darmowe instalacje takie jak Google Search Console oraz Google Analytics.

Rada 3 – opracowanie celów

Musisz wiedzieć, jakie są Twoje konkretne zamierzania, aby na tej podstawie stworzyć określona strategię marketingową dla danego sklepu. Najczęściej jako zamysł główny uznaje się poprawienie widoczności kategorii, podstron, produktów itd.

Rada 4 – wybór słów kluczowych

Typujemy określone frazy, na podstawie których wykonujemy zabiegi pozycjonowania. Bazujemy na tym, co w danej kategorii tematycznej najczęściej wybierane jest przez użytkowników sieci poszukujących usług czy produktów jak te znajdujące się w propozycji pozycjonowanej przez nas strony. Można mówić zatem o frazach ogólnych na przykład jednym czy dwóch wyrazach, ale także kilkuwyrazowych zdaniach, a więc frazach long tail.

Rada 5 – nagłówki

Tytuły oraz nagłówki H1 a także meta description koniecznie powinny być właściwie definiowane. Bez tych elementów strona staje się mniej wartościowa.

Rada 6 – content marketing

Chodzi o poprawienie jakości strony poprzez wartościowe treści na niej umieszczane. Często opisy produktów na stronach rozlicznych sklepów są identyczne, bowiem dochodzi do duplicate content czyli przenoszenia standardowych description wyrobów ze stron oficjalnych producentów. To błąd, bowiem wtedy powielany strony niskiej jakości. Content musi być zatem unikatowy.

10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?

Rada 7 – blogi

Jeżeli rozbudujesz blog oraz poradnik, możesz zyskać rolę eksperta w danej dziedzinie, a to poprawi Twój content marketing.

Rada 8 – linkowanie wewnętrzne

Jest to często pomijana w SEO kwestia, a błędnie, gdyż przynosi naprawdę dużo zalet. Pozwala podbić pozycję kluczowych fraz i słów zaliczanych do long tail.

Rada 9 – Canonical

Przydatnym zabiegiem będzie również wdrożenie kanonicznych adresów URL, co umożliwi zapobiegnięcie skutecznie duplikowaniu treści.

Rada 10 – likwidacja podstron

Jeżeli pojawiają się podstrony z kodem błędu 404, to wpływa na zmniejszenie ruchu organicznego w sklepie internetowym, dlatego dobrym wariantem w przypadku wyprzedania jakiegoś asortymentu jest także usunięcie jej konkretnych podstron.

4 najlepsze systemy do wysyłki newsletterów

0
4 najlepsze systemy do wysyłki newsletterów

Jednym z popularnych elementów marketingu interaktywnego, który może prowadzić do znaczącego rozpowszechnienia naszej strony www jest newsletter. Jak wskazuje na to sama nazwa – jest t nic innego jak masowa wysyłka wiadomość e-mailowych z newsami dotyczącymi prowadzonej działalności, danej firmy czy serwisu bądź e-sklepu.

Na rynku sieciowym dostępnych jest wiele rozmaitych programów, jakie świetnie sprawdzają się jako systemy wysyłki newsletterów. My, w niniejszym poradniku, przedstawimy Państwu kilka naszych zdaniem najlepszych.

Freshmail

Patrząc na aktualne trendy, śmiało można rzec, iż system Freshmail okazuje się w czołówce najbardziej popularnych i najszerzej rozpowszechnionych programów wysyłkowych. W naszym kraju jest to chyba najmodniejszy system, który odznacza się na tle silnej konkurencji rynkowej, a różnica w zestawieniu z nimi opiera się na zalecie systemu

Freshmail polegającej na jego kompletności. Optymalność działania Freshmail, bazuje natomiast na tym, że jest to jedyny system, który pozwala na oferowanie w pakiecie bezpłatnym opcji przetestowania wiadomości, aby zweryfikować czy nie ma mowy na przykład o śmieciowych newsach, a więc SPAMie. W tym celu wykonywane są zatem tak zwane testy A/B. Można także testować godziny wysyłki, co daje konkretne rozeznanie w tym jak działa dany system.

Ogólnie Freshmail wyróżnia się tym, że pozwala zwiększać ilość otwarć maili a także wpływa pozytywnie na zwiększenie klikalności linków znajdujących się w dostarczanych wiadomościach. Jest to świetny wariant w przypadku sprzedawców, którzy prowadzą e-sklepy, gdyż daje to opcję wysyłania spersonalizowanych, indywidualnych wiadomości. W zakresie Freshmaila trzeba również wspomnieć o kilkudziesięciu rozlicznych szablonach maili HTML, co też stanowi dużą zaletę.

Mailer lite

To kolejny system mailingowy, jaki jest bardzo dobrym wariantem z tego względu, iż wyróżnia się klarownością, czytelnością korzystania z niego oraz prostotą obsługi. Znakomicie sprawdza się on dla prywatnych osób, jak także dla firm podchodzących do newsletterów profesjonalnie.

 

4 najlepsze systemy do wysyłki newsletterów

Mail Lite dysponuje intuicyjnym, łatwym w obsługiwaniu edytorem szablonów wiadomości graficznych. Podobnie jak wyżej wspomniany Freshmail, także bazuje na opcji testowania maili A/B, by móc zweryfikować co idealnie działa na grupę odbiorców.

MailChimp

Ten system uchodzi za jeden z największych na świecie programów wysyłki newsletterów. Jest idealny dla e-sklepów oraz dużych stron www, z licznymi treściami, wieloma podzakładkami itd. Ma najwięcej funkcji z wszystkich wyżej wspomnianych.

Jego oferta bazuje na atutach w postaci limitu aż do 12000 wiadomości mailowych w skali miesiąca oraz 2000 subskrybentów! Dominuje także poprzez ogromną ilość szablonów maili HTML, których jest mocno ponad sto.

Sendy

W tym wypadku udogodnieniem jest fakt, iż system ten okazuje się niesamowicie prosty w obsłudze. Dodatkowo maile wysyłane są z jego pomocą wyjątkowo ekonomicznie. Niestety są tu pewne minusy, wśród których warto wyszczególnić fakt, iż Sendy to program, zatem wymaga on zainstalowania go na własnym, osobistym serwerze i skonfigurowania. Nie obejdzie się zatem w tym wypadku bez pomocy doświadczonego informatyka.

Chcesz założyć spółkę z o. o.? Podpowiadamy jak to zrobić krok po kroku

0
Chcesz założyć spółkę z o. o.? Podpowiadamy jak to zrobić krok po kroku

Jeżeli chcesz rozpocząć prowadzenie biznesu, bardzo dobrą alternatywą wobec klasycznej jednoosobowej działalności gospodarczej jest założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. O tym, czym się taka forma funkcjonowania podmiotu cechuje, jakie ma zalety i jak ją założyć w praktyce dowiesz się bezpośrednio z naszych fragmentów.

A zatem zacznijmy od plusów wynikających ze spółki z o.o. Jest to jak wskazuje już samo nazewnictwo podmiot z ograniczoną odpowiedzialnością udziałowców, co w gruncie rzeczy polega na tym, że jeżeli dojdzie do niepomyślnych biznesów, wówczas straty pociągane są z majątku prawnego spółki, a więc nie z osobistego majątku udziałowców.

Istotne jest zatem odliczanie strat z wkładu wniesionego przez poszczególne osoby wchodzące jako udziałowcy w skład tejże spółki. Jest to naprawdę duża korzyść, bowiem wszystko to, co jest nasze prywatnie jest wtedy chronione. Sporą zaletą okazuje się także opcja wywinięcia się od płatności składek na ZUS. Jeżeli masz spółkę z o.o. takie opłaty Cię nie obowiązują.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które w szczególności doceniają przedsiębiorcy niepłacący składek w wysokości preferencyjnej. Kolejna kwestia, jaką także uznaje się za wyraźny plus, to opcja realizacji interesów spółki z o.o. na rozległą skalę. Tym samym tego typu podmioty wzbudzają większe zaufanie kontrahentów oraz prestiż.

Chcesz założyć spółkę z o. o.? Podpowiadamy jak to zrobić krok po kroku

Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością możliwe jest na dwie metody. Pierwszy sposób, czyli tradycyjny, opiera się na zawarciu notarialnej umowy bądź przez sieć. Nie wymaga się w tym przypadku posiadania wspólników, udziałowcem możemy być tylko my sami. Jak najbardziej jest dopuszczalną formą założenie jednoosobowej spółki tej kategorii.

Co do klasycznego sposobu zakładania tego podmiotu, to polega to w praktyce na zarejestrowaniu spółki, podpisując wspomnianą wyżej umowę notarialną, a później złożenie wniosku do KRS-u, dodaniu ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, a także podania zgłoszenia spółki do VAT-u lub opcjonalnie VAT-u UE. Przeważnie wiąże się to z opłatą w postaci taksy notarialnej, która wyliczana jest w zależności od kapitału.

Powiedzmy, gdy kapitał minimalny to 5 tysięcy złotych, taksa oszacowana będzie na poziomie 160 zł plus VAT. Jeżeli chodzi o złożenie wniosku do KRS to jest to koszt rzędu 500 zł a 100 zł kosztuje dodanie ogłoszenia w Monitorze.

Jest również sposobność założenia spółki z o.o. przez Internet, wówczas korzysta się z systemu teleinformatycznego S24, a to wymaga założenia konta na portalu, jaki prowadzony jest przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Konta po rejestracji uwierzytelniamy, poprzez tradycyjny podpis elektroniczny.

Ta forma zakładania charakteryzowanego podmiotu jest znacznie prostsza, a także mniej czasochłonna i sprawniejsza. Wówczas niższe są także opłaty – wpis do KRS to o połowę mniejszy koszt, ogłoszenie w Monitorze zostaje w takiej samej cenie.

Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?

0
Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?

W dzisiejszych czasach bez skutecznej reklamy naprawdę ciężko jest się przebić ze swoją działalnością, prowadzonymi usługami czy też proponowanymi wyrobami. Powodem tego jest zwłaszcza szereg różności występujących aktualnie na rynku.

Nie brak firm konkurujących z naszymi podmiotami i prężnie rozwijającymi się w ramach tego samego sektora. W konsekwencji takiego zjawiska pojawiły się bardzo duże naciski na skuteczną reklamę. Wśród możliwych form promocji warto w szczególności zwrócić uwagę na SEO.

Czym jest SEO?

Jest to pozycjonowanie stron, a amerykański skrót SEO pochodzi od terminologii brzmiącej w pełnej wersji Search Engine Optimalization. To nic innego jak szereg rozmaitych zabiegów realizowanych w sieci po to, aby pozycjonowana strona internetowa wyskakiwała jako jedna z najwyższych po wpisaniu przez użytkowników sieci danych treści, a więc konkretnych fraz. Jest to zatem nic innego jak proces podwyższania miejsca w rankingu wyszukiwań Google.

Pozycjonowanie na chwilę obecną to praktycznie standard zabiegów reklamowych podejmowanych przez wszystkich właścicieli firm czy działaczy, mających coś do zaoferowania, szukających odbiorców, klientów, czytelników, mający swoje blogi, strony internetowe itd. Biorąc pod uwagę jak ogromna jest obecnie siła oddziaływania Internetu, nie da się ukryć, iż SEO jest przydatnym zabiegiem promocyjnym.

Podczas charakterystyki procesu pozycjonowania stron należy podkreślić dużą rolę wybranych słów kluczowych. Są to takie frazy, które ludzie wpisują w momencie, gdy poszukują określonych wyrobów czy danej kategorii usług. To na te frazy prowadzone jest pozycjonowanie konkretnych witryn.

Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?

Pozycjonować można wszystkie formy występujące w sieci, a mianowicie wizytówki firmowe, platformy blogowe, serwisy różnego typu oraz sklepy internetowe. Jeżeli chcesz otrzymać ruch na stronie, korzystając właśnie z pozycjonowania i szeregu zabiegów wchodzących w skład SEO, przeprowadzanych na podstawie generowania ruchu w wyszukiwarce, możesz wybrać dwie opcje.

Pierwsza to odpłatna reklama czy tak zwana reklama PPC a więc Pay Per Click, która jak wskazuje na to już samo jej nazewnictwo, opiera się na płaceniu Google za każde jedno kliknięcie w wynikach wyszukiwania. Drugi wariant to z kolei bezpłatna reklama SEO, kiedy to ruch generowany jest poprzez zabiegi poczynione w ramach pozycjonowania.

Żeby móc zdobyć ruch organiczny na swojej witrynie należy zrealizować kilka konkretnych zabiegów, na jakie składa się przede wszystkim opracowanie właściwej strategii pozycjonowania. Opiera się ona natomiast na wyszukaniu stosownych słów kluczowych, na podstawie których zabieg SEO będzie w ogóle realizowany.

Później przeprowadza się gruntowną analizę kodu oraz struktury strony, a zatem sprawdza się przykładowo czy dana witryna to nie jest strona typu „one page”. Następny krok to profesjonalna optymalizacja, analizowanie mobilnego wariantu strony, na przykład tempa ładowalności strony itd. Na koniec przygotowywana powinna być koncepcja link building.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady

0
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady

Jednym z popularnych zabiegów reklamowych, jaki występuje obecnie w dziedzinie promocji za pośrednictwem sieci jest pozycjonowanie stron internetowych.

Generalnie chodzi o to, aby generować wartościowy ruch na stronie, jaki przekłada się na wyższe pozycje danego serwisu w rankingach wyszukiwania Google, a w konsekwencji zwiększenie zysku z prowadzenia danej strony – wzrost liczby czytelników serwisu czy też ilości konsumentów zainteresowanych danymi produktami czy usługami sklepów internetowych czy witryn firmowych.

SEO

Pod pojęciem SEO rozumie się Search Engine Optimalization, czyli właśnie szereg rozmaitych zabiegów, jakie mają charakter reklamowy i dążą do odpowiedniego, trwałego w swych skutkach wypozycjonowania danego portalu, strony itd.

Nie jest to kosztowne rozwiązanie, a w porównaniu z innymi dostępnymi i chętnie wybieranymi na ten moment formami promocyjnymi wręcz symbolicznie odpłatne. Z reguły można mówić o dwóch formach rozliczeń klienta u pozycjonera czy w agencji interaktywnej.

Po pierwsze, w grę wchodzi między innymi płacenie na podstawie abonamentu – wtedy jest to regularnie uiszczana należności, a po drugie mowa również o płaceniu dopiero wówczas, gdy uzyskane zostaną konkretne wyniki przez specjalistów, jakie uwzględnione zostały w podpisywanej umowie. A zatem płacisz przeważnie za określony efekt.

Trochę cierpliwości

Pozycjonowanie to zabieg skuteczny, ale długotrwały, co oznacza w praktyce, że w tym przypadku realne staje się powiedzenie, iż nie od razu Rzym zbudowano. Generalnie zabiegi są czasochłonne, skrupulatne, liczne, ale owocują one nie natychmiast, zatem trzeba się uzbroić w cierpliwość i spokojnie oczekiwać na korzystne dla naszej strony rezultaty pozycjonowania.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady

W początkowej fazie z pewnością spektakularnego ruchu na stronie i drastycznego wzrostu naszych zysków z tytułu jej prowadzenia raczej nie zobaczymy. Niemniej jednak, warto z SEO korzystać zawsze, jako standardowego narzędzia promocyjnego.

Zalet co nie miara

Pozytywnym aspektem pozycjonowania okazuje się między innymi opcja taniego pozyskiwania klienta. Nie jest to aż tak kosztowne przedsięwzięcie jak przykładowo umieszczanie reklamy w prasie, w telewizji czy kupienie spotu reklamowego.

Ponadto ruch organiczny dzięki właściwie wykonanym zabiegom SEO cechuje się odpowiednio wysoką jakością. Można poprzez bazowanie na słowach kluczowych, czyli konkretnych frazach, w bardzo łatwy sposób dotrzeć do nowych klientów, a jednocześnie utrzymać grono stałych, wiernych.

Nie bez znaczenia jest także fakt, iż pozycjonowanie zwiększa widoczność marki, poszerza skalę jej oddziaływania oraz okazuje się dużo bardziej skuteczne niż reklama odpłatna. Jest niewyczuwane przez klienta potencjalnego sklepu online jako reklama, w ogóle tego się nie dostrzega, a zatem w swych skutkach jest SEO dużo bardziej naturalne niż nachalne reklamy tradycyjne.

Gdzie założyć bloga i jak go stworzyć?

0
Gdzie założyć bloga i jak go stworzyć?

Jeżeli przeglądasz treści internetowe, z pewnością coraz częściej rzucają Ci się w oczy rozmaite platformy blogowe, które powstają masowo. Założenie bloga wcale nie wymaga żadnej szczególnej sztuki.

Jest to zabieg bardzo łatwy do zrealizowania, a o tym jak się zabrać za uruchomienie Twej pierwszej platformy blogowej dowiesz się z poniższych akapitów naszego poradnika, który przygotowaliśmy dla wszystkich zainteresowanych stworzeniem osobistego bloga.

Plan działania

Najpierw musisz jasno skonkretyzować, po co w ogóle chcesz tworzyć bloga. A zatem konieczne jest jednoznaczne określenie celu, z jakim wyjdziesz. Najlepiej spisz wszystkie argumenty przesądzające „za” sensownością pisania przez Ciebie treści blogowych na stronie w Wordzie czy też na kartce papieru. Przeanalizuj później dokładnie czy rzeczywiście takie powody Tobą kierują i na czym w związku z nimi zależy Ci najbardziej.

Nic na siłę. Najlepiej, abyś obrał taki kierunek, który będzie dla Ciebie optymalny. Niech to będzie branża i tematyka, na jakich znasz się najlepiej, coś w czym będziesz mógł pełnić funkcję eksperta. Jeżeli będziesz mieć taką rozpiskę, nabierzesz pewności i zaczniesz skutecznie działać, realizując swój plan krok po kroku. Nie chodzi o to w platformach blogowych, by po prostu pisać. Dzienniki wirtualne o wszystkim i niczym zarazem, nie sprawdzają się kompletnie.

Blog mający przynosić sukces czytelniczy, a może i z czasem nawet generować konkretne zyski, powinien być nastawiony na tworzenie zwartych treści, wysokiej jakości, wartościowych, poświęconych określonej tematyce, wokół której będzie się przemieszczał w swych regularnych wpisach jego właściciel. Musisz także postawić na unikatowe treści, aby móc przyciągnąć jak największe grono czytelników. Oczywiście, im bardziej kreatywny będziesz, tym większy tkwić będzie potencjał dostrzegalny w Twojej platformie blogowej.

Darmowe blogi a płatne

Niestety jednym z często powielanych błędów, zwłaszcza wśród początkujących i niezorientowanych jeszcze w temacie blogerów, jest szukanie opcji cięcia kosztów za wszelką cenę. Rzecz jasna nikt nie dysponuje na starcie potężnym kapitałem, który może zainwestować w swą nowo powstającą platformę blogową, która nawet nie wiadomo czy wypali. Niemniej jednak nie jest dobrym wariantem szukanie bezpłatnych rozwiązań.

Gdzie założyć bloga i jak go stworzyć?

Darmowe blogi są o tyle pozytywne, że nie generują kosztów, ale są niższej jakości. Funkcjonują one na platformach takich jak wordpress.com. blogger.com, weebly.com, blox.pl oraz blog.pl. Dużo lepsze jest natomiast założenia bloga odpłatnego, ale generującego określone zyski znacznie bardziej niż taki darmowy.

W przypadku blogów bezpłatnych, poza brakiem opłat, dostrzega się jednak kilka innych zalet, w tym rozliczny wachlarz szablonów, jakie blogger może sobie wybierać, opcję edycji plików szablonu z poziomu CMS, funkcjonalność tkwiącą w prostej konstrukcji systemu zarządzania treścią.

Nie ma także limitów, jeżeli chodzi o opcję rozbudowy bloga na takich darmowych platformach – czy to pod względem wizualnym, czy też funkcjonalnym.

ZOBACZ TEŻ