O pozycjonowaniu stron www wie chyba dziś każdy, kto prowadzi jakąś witrynę w sieci. W dobie tak dużej konkurencji branżowej, jak najbardziej zabiegi SEO są pożądaną formą promowania swojej witryny.
Konieczne okazuje się zatem zwiększenie swojej pozycji wśród rywali i zaprezentowanie się odpowiednio ze swymi ofertami usług, działalności czy produktów. Niniejszy poradnik jaki zawarty został w dalszych fragmentach naszego tekstu poświęcony został natomiast szczegółowym informacjom dotyczącym zasad skutecznego pozycjonowania akurat sklepu internetowego.
Rada 1 – protokół HTTPS
Protokół SSL to wręcz podstawa, wprost baza wyjściowa, która umożliwia w pełni niezagrażające bezpieczeństwu połączenie z danym sklepem.
Rada 2 – narzędzia SEO
Musimy do skutecznego pozycjonowania sklepu, skorzystać z wielorakich narzędzi SEO. Wśród nich warte zastosowania są darmowe instalacje takie jak Google Search Console oraz Google Analytics.
Rada 3 – opracowanie celów
Musisz wiedzieć, jakie są Twoje konkretne zamierzania, aby na tej podstawie stworzyć określona strategię marketingową dla danego sklepu. Najczęściej jako zamysł główny uznaje się poprawienie widoczności kategorii, podstron, produktów itd.
Rada 4 – wybór słów kluczowych
Typujemy określone frazy, na podstawie których wykonujemy zabiegi pozycjonowania. Bazujemy na tym, co w danej kategorii tematycznej najczęściej wybierane jest przez użytkowników sieci poszukujących usług czy produktów jak te znajdujące się w propozycji pozycjonowanej przez nas strony. Można mówić zatem o frazach ogólnych na przykład jednym czy dwóch wyrazach, ale także kilkuwyrazowych zdaniach, a więc frazach long tail.
Rada 5 – nagłówki
Tytuły oraz nagłówki H1 a także meta description koniecznie powinny być właściwie definiowane. Bez tych elementów strona staje się mniej wartościowa.
Rada 6 – content marketing
Chodzi o poprawienie jakości strony poprzez wartościowe treści na niej umieszczane. Często opisy produktów na stronach rozlicznych sklepów są identyczne, bowiem dochodzi do duplicate content czyli przenoszenia standardowych description wyrobów ze stron oficjalnych producentów. To błąd, bowiem wtedy powielany strony niskiej jakości. Content musi być zatem unikatowy.
Rada 7 – blogi
Jeżeli rozbudujesz blog oraz poradnik, możesz zyskać rolę eksperta w danej dziedzinie, a to poprawi Twój content marketing.
Rada 8 – linkowanie wewnętrzne
Jest to często pomijana w SEO kwestia, a błędnie, gdyż przynosi naprawdę dużo zalet. Pozwala podbić pozycję kluczowych fraz i słów zaliczanych do long tail.
Rada 9 – Canonical
Przydatnym zabiegiem będzie również wdrożenie kanonicznych adresów URL, co umożliwi zapobiegnięcie skutecznie duplikowaniu treści.
Rada 10 – likwidacja podstron
Jeżeli pojawiają się podstrony z kodem błędu 404, to wpływa na zmniejszenie ruchu organicznego w sklepie internetowym, dlatego dobrym wariantem w przypadku wyprzedania jakiegoś asortymentu jest także usunięcie jej konkretnych podstron.