Co to jest SEO Copywriting?

Copywritng copywritngowi nie równy. Pisanie treści marketingowych pod SEO to nie jest po prostu tworzeniem sloganów czy haseł reklamowych. SEO copywritng wymaga znajomość zasad, które prowadzą do sukcesu. Przybliżamy je w niniejszym artykule.

Na czym polega SEO copywriting?

SEO copywriting polega na takim redagowaniu treści w internecie, które zapewni im jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Co więcej nie ma na to uniwersalnej reguły, odpowiedniej dla każdej branży, którą wystarczyłoby raz zastosować. SEO copywriting to proces. To rozpoznawanie targetu, szukanie słów kluczowych i właściwe redagowanie treści czyli contentu. Jest to też śledzenie zmian w branży jak i nowinek w systemie wyszukiwania, aby móc na nie natychmiast zareagować. Dodatkowo proces ten musi być twórczy. Aby wyróżnić tekst wśród wielu innych, należy zadbać o jego oryginalność i interesującą formę. SEO copywriting jest więc ciągłym dostosowywaniem się do wymogów robota wyszukiwarek i do wymagań czytelników celem promocji lub sprzedaży danego produktu lub usługi.

SEO copywriting – kto jest w nim najważniejszy?

O kim jednak należy zawsze pamiętać redagując copwriterskie teksty SEO? Choć wyszukiwarka jest ważna, to najważniejszy jest czytelnik czyli potencjalny klient. To on przecież szuka treści, z których chce zaczerpnąć informacji. Rolą copywritera jest rozpoznanie do kogo ma kierować swoje słowa, jakie są tego kogoś potrzeby. Mając tę wiedzę, będzie on mógł napisać tekst, który zainteresuje czytelnika. Jakiego rodzaju treści to SEO copywriting? W zasadzie nie ma on tu ograniczeń. Zasady SEO obowiązują zarówno w artykułach blogowych, opisach produktów i kategorii. Ale znając target, copywriter napisze skuteczne treści każdego rodzaju. Stanie się tak dlatego, że rozpoznając jego potrzeby będzie wiedział co najczęściej dany target wpisuje w wyszukiwarki czyli frazy kluczowe, które posłużą za fundament artykułu czy opisu.

Zasady SEO

SEO copywriting  – poznaj jego podstawowe zasady?

Znając target można przystąpić do pisania tekstu dla niego przeznaczonego. Jednak to dopiero początek, aby SEO copywrting przyniósł pożądane rezultaty należy przestrzegać kilku ważnych zasad. Przede wszystkim trzeba używać wspomnianych fraz kluczowych. Nie można jednak z nimi przesadzać, ponieważ tekst nimi przesycony będzie brzmieć nienaturalnie. Sprawi to, że będzie trudno go czytać. A z czytania trudnego w odbiorze tekstu czytelnik szybko zrezygnuje, w konsekwencji opuszczając stronę by szukać informacji u konkurencji.Tekst nie może też być zbity. Koniecznie należy go podzielić na akapity. Każdy z akapitów trzeba rozpocząć nagłówkiem zawierającym frazy kluczowe. Podobnie do nich musi wyglądać tytuł całego tekstu. Kolejną niezwykle ważną kwestią dla SEO copywritingu jest długość tekstów. Nie mogą one być krótkie. Nawet długi tekst, jednak właściwie zredagowany, wciągnie czytelnika i zatrzyma na danej stronie. Co może być dla niektórych zaskakujące, nawet opisy produktów nie powinny być krótsze niż 1000 znaków ze spacjami. Powyższe to tylko kilka zasad SEO dla copywritingu, niemniej warto potraktować je jako absolutny wymóg podczas redagowania tekstów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here