Jak pisać dobre teksty SEO?

0
Jak pisać dobre teksty SEO?

O sukcesie Twojej strony internetowej w bardzo dużym stopniu przesądza nie tylko sama tematyka, jaką poruszasz czy też materiały graficzne, które się na niej znajdują, ale w dużym stopniu jakość tekstów, jakie na niej umieszczasz. Niestety to właśnie w aspekcie copywritingu bardzo często popełniane są rozliczne błędy. O tym jakie dowiesz się z niniejszego poradnika.

Ciężko jest wskazać jednoznacznie, jaki ma być tekst SEO, ale z pewnością można podpowiedzieć na przykładach kilku ciekawych wskazówek, jakie zawsze przy konstruowaniu tego rodzaju form treściowych się sprawdzają i okazują skuteczne. Pierwsza kwestia, przed którą pozycjonerzy przestrzegają zwłaszcza początkujących SEO copywriterów to przesiąknięcie artykułów frazami kluczowymi. Nie chodzi o to, aby nimi sztucznie nabić tekst, ale o to, by je umiejętnie wpleść w tekst tak, aby wydawał się on prawdziwy, rzetelny, obiektywny i na pewno nie kojarzył się z zapleczem czy tez preclem.

Nie jest wskazane także z perspektywy Google wciskanie w tekst zbyt wielu fraz, bo to może prowadzić do wychwycenia przez Google, iż tekst jest niskiej wartości. W ten sposób użytkowników zainteresowanych Twoją twórczością na pewno łatwo nie zdobędziesz.

Poza tym, że w tekstach SEO trzeba stosować określone frazy, bardzo ważną ich rola jest spełnienie funkcji tak zwanej podwójnej publiczności, na co składa się wyszukiwarka oraz użytkownicy. Istotne jest zatem, aby koncentrować się na czymś więcej niż wynikach zapytań, bowiem wtedy będziesz nienaturalnie generować treści, a w konsekwencji tego nie otrzymasz zbyt pozytywnych wyników. To sprawi, że po prostu zniechęcisz do siebie użytkowników. Trzeba zatem zachować równowagę i tworzyć dobre jakościowo artykuły.

Jak pisać dobre teksty SEO?

Nie jest także polecane, aby dla samych liczb poświęcać treść oraz sensowność Twojego tekstu. Pisz porządnie. Bardzo często, zwłaszcza w starej daty preclach, pojawiał się nacisk na to, żeby na siłę, w prostych konstrukcyjnie, banalnych i niewiele wnoszących tekstach występowały rozmaite powszechne frazy, na jakie wykonywano pozycjonowanie.

Dodatkowo sporo było także modnych frazesów takich jak próbki, promocja, gratis, darmowy. Nie pasowały one nawet do stylu zdań czy do charakteru i tematyki artykułu.

Takie teksty jednakże już bardzo dawno wyszły z mody.

Nie ma sensu także nagromadzenie w artykułach SEO copywritingu słów kluczowych, jakie są zbędne i nie wykazują powiazania z tematyką pozycjonowanej strony. Nie ma to najmniejszego sensu i jest to zwyczajną stratą i czasu, i środków pieniężnych. Dobrze formułowany tekst SEO powinien bazować na odpowiednim odmienieniu słów kluczowych z tego względu, że pozostawienie tylko jednej formy jest od razu rzucające się w oczy.

Wygląda to tak, jakby tekst pisany był nie przez eksperta w tej dziedzinie, a małe dziecko, które nie potrafi jeszcze dobrze odmieniać wyrazów. Taki artykuł traci na swej stylistycznej poprawności. Nie jest zatem na miejscu wstawianie fraz typu „remonty Gdańsk”, lepszym wariantem jest dodanie już pewnych przyimków i sformułowanie frazy naturalniej, powiedzmy „remonty w Gdańsku”.

Jak zostać freelancerem?

0

Popularność freelancingu stale rośnie, choć dla wielu samo pojęcie jest nieznane. Freelancer jest osobą, która nie posiada osławionego etatu, wykonuje swoją pracę na podstawie innej umowy niż umowa o pracę. Często „wolny strzelec” specjalizuje się w określonej dziedzinie. Rozwój freelancingu nastąpił w momencie upowszechnienia dostępu do Internetu, ponieważ jest to najskuteczniejszy środek komunikacji dla każdego wykonawcy pracy zdalnej. W ten sposób można swobodnie szukać klientów i zleceń, a także kontaktować. O pracy freelancera marzy wiele osób, zwłaszcza tych, które nie przepadają za codziennym siedzeniem za biurkiem. Wykonywanie zadań bez nadzoru szefa i możliwość pracy w dowolnych godzinach są bardzo kuszącą perspektywą. Obecnie freelancerów można spotkać w wielu dziedzinach, a do najpopularniejszych należy dziennikarstwo, fotografia, PR, tłumaczenia, grafika, copywriting. Upraszczając, freelancing jest procesem rozpoczynającym się na szukaniu klienta, przez otrzymanie zlecenia, wykonanie go, aż po uzyskanie wynagrodzenia za poprawnie wykonane zadanie.

Zanim podejmiesz decyzję

Zanim zostaniesz freelancerem i zrezygnujesz z etatowej pracy, powinieneś poznać tajniki tej pracy. Początki są trudne. Jeżeli jesteś freelancerem, jesteś swoim własnym szefem. Jest to największą zaletą tego zawodu. Nikt nie narzuca wykonawcy swojego punktu widzenia, wymaga się jedynie wykonania zlecenia w sposób poprawny. Możesz wybierać klientów i podejmować zlecenia, które Cię interesują. Tak w teorii wygląda praca freelancera. Praktyka jednak często różni się od tych założeń. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę z freelancingiem, nie możesz pozwolić sobie na odrzucanie zleceń. Nie masz stałych klientów, najlepszą reklamą w takiej sytuacji są polecenia zadowolonych klientów. Na pracę jako freelancer może zdecydować się każdy. Ważne są jednak cechy charakteru, które powodują, że nie każdy sprawdza się w tym zawodzie. Systematyczność, konsekwencja w działanie i doskonała organizacja czasu pracy to warunki niezbędne w pracy zdalnej.

Znajdź klienta

Rozpoczęcie pracy freelancera nie musi być związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Na początku możesz wystawiać rachunki jako osoba fizyczna lub pracować na umowie zlecenie. Dzięki tym możliwościom przekonasz się, czy ta praca jest odpowiednia dla Ciebie. Znalezienie klienta nie jest trudne, Internet daje wiele możliwości zareklamowania swojej działalności. Jeśli masz już doświadczenie, na stronie internetowej możesz umieścić swoje portfolio. Jeżeli nie, możesz umieścić na stronie swoje prace, zdjęcia, teksty. Istnieje wiele portali, dzięki którym możesz zareklamować swoje możliwości.

Wykonaj zlecenie

Nikt nie kontroluje nieustannie, co robisz, jednak w tej pracy jesteś swoim własnym szefem i to Ty narzucasz sobie tempo wykonywania zleceń. Traktuj klienta poważnie, dzięki niemu możesz liczyć na dalsze zlecenia i polecenia wśród znajomych zleceniodawcy. Praca wykonywana zdalnie zwykle ułatwia planowanie dnia, jednak nie każda osoba potrafi sobie z tym poradzić, zwłaszcza w początkowej fazie pracy. Zdarza się, że pomimo długiego terminu, osoby takie nie potrafią wykonać zlecenia na czas. Najważniejszy w pracy freelancera jest efekt, to należy brać pod uwagę, decydując się na wykonywanie takiej pracy. Możliwość pracy wykonywanej zdalnie wydaje się atrakcyjna, zwłaszcza dla osób, które nie lubią dojeżdżać do miejsca pracy i spędzać długich godzin w biurze. Wykonywanie zleceń w domowym zaciszu może być dla nich doskonałym rozwiązaniem. Podobnie jest w sytuacji młodych rodziców, którzy nie chcą pozostawiać dziecka pod opieką innych osób. Praca zdalna wymaga ogromnej samodyscypliny, jednak może podobać się wielu osobom, które cenią sobie wolność i możliwość regulowania czasu pracy. Freelancer musi być samodzielny, ale bywa również samotny. Nie ma szefa, ale także koleżanek, które można poprosić o pomoc. Freelancing nie jest odpowiedni dla osób rozpoczynających karierę. Należy posiadać doświadczenie i umieć sobie radzić samodzielnie. Nie możesz oczekiwać pomocy od bardziej doświadczonych współpracowników, praktykantów, czy firmowego informatyka. Nie ma z kim poplotkować rano i wypić kawy. Dla wielu osób jest to ogromny minus w codziennej pracy poza biurem.

Zarabiaj

Pozyskanie bazy klientów zazwyczaj zajmuje dużo czasu, jednak pierwsze dochody powinny pojawić się szybko. Jeśli nie posiadasz dostatecznej liczby zleceń, możesz zarejestrować się na platformie, która umożliwia sprzedaż gotowych produktów lub oferuje nowe zadania. Warto wykorzystać kilka możliwości, chociaż zarobki przy pośrednictwie platform są niższe, to pozwalają przetrwać okres bez nowych zleceń od stałych klientów. Pełną niezależność finansową przez zarabianie przy pomocy Internetu uzyskasz dopiero po dłuższy czasie. Nie będziesz musiał wówczas walczyć o każdego klienta, oni sami będą się zgłaszać. Szybkość i odpowiednie umiejętności przyjdą z czasem, wraz z ilością wykonanych zleceń, trening czyni mistrza. Niezbędnymi formalnościami prawnymi są metody zapłaty i rodzaj zatrudnienia. Decydując się wykonanie zlecenia, możesz poprosić klienta o przedpłatę lub płatność etapami.

Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

0
Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

Twój biznes dopiero raczkuje a Ty już obawiasz się o to, w jaki sposób trafisz do grupy docelowej? Nie masz bladego pojęcia czy pozyskasz wystarczającą liczbę klientów, którzy będą zadowoleni z jakości produktów, usług czy działalności przez Ciebie proponowanych?

Zapraszamy do poczytania niniejszego poradnika, za pośrednictwem którego dowiecie się kompletu informacji odnośnie tego, jak pozyskiwać konsumentów – odbiorców naszych wyrobów i usług w nowo otworzonej placówce firmowej.

Nie ma znaczenia branża, zawsze do sukcesu rynkowego i wybicia się na tle silnej konkurencji branżowej niezbędne jest solidne grono klientów. Nie tylko liczy się grono stałych, lojalnych konsumentów korzystających z naszej firmy od dawien dawna, ale również rozwijanie się, przez co rozumie się pozyskiwanie nowych zaufanych odbiorców.

Pytanie tylko- jak to zrobić, biorąc pod uwagę fakt, iż w danym sektorze działa przecież tak wiele rozmaitych podmiotów podobnych w swych ofertach do naszych? Jest kilka sprawdzonych metod na poszerzanie grona konsumentów i o nich napiszemy poniżej.

Oczywiście podstawową radą jest postawienie na wysoką jakość produktów czy usług, jakie prezentujemy naszym klientom. Najlepiej, jeżeli od razu zaczniesz działać pełną parą.

Wtedy nie ma problemu, że zrobisz złe wrażenie na starcie, a wręcz odwrotnie – dobrze się zaprezentujesz na wstępie i później klienci będą mieli przekonanie o Twym dobrym stylu działania. Wyrób sobie zatem świetny wizerunek, dbając o swój PR w najprostszy z możliwych sposobów, tj. oferując targetowi wysoką jakość. Usatysfakcjonowany klient to czysta reklama, bo możesz mieć pewność, że informacje o zadowoleniu z Twojej oferty przekaże on dalej. Nie trzeba Ci będzie dodatkowych kosztów na promocję.

Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

Równie ciekawie prezentuje się także działalność w zakresie SEO, czyli Search Engine Optimalization – tj. usługi pozycjonowania stron www. Są one popularne od pewnego czasu, ponieważ umożliwiają poprawienie pozycji witryn internetowych w wynikach wyszukiwania Google. To oznacza, że wpisując jakąś frazę, akurat Twoja – wypozycjonowana jak należy – strona internetowa stanowiaca wizytówkę Twej firmy wyskoczy na pierwszej stronie wyników zapytań Google czy innej przeglądarki. Tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że dotrzesz ze swoją ofertą do szerszego grona konsumentów.

W porównaniu z szerokim zakresem innych form reklamowych, tego typu promocja jest efektywna, prosta, a także długotrwała i niska cenowo. Płacisz z reguły za konkretne wyniki.

Jeszcze inna metody reklamowania swej świeżo założonej firmy to klasyczna sprzedaż telefoniczna, jaka jest często wybieraną formą reklamy w dużych przedsiębiorstwach oraz standardowych korporacjach. Drogą telefoniczną możesz dotrzeć w krótkim przedziale czasowym do rozległego grona odbiorców, którzy być może skuszą się właśnie na Twoją ofertę. Ta opcja pozwala na masowe działanie, a skoro masowe to i bardziej efektywne.

Jak stworzyć listę mailingową?

0
Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli posiadasz indywidualną listę mailingową, naprawdę możesz na tym znacząco skorzystać. Jakie zalety z tego wynikają? Przede wszystkim nie musisz już zwracać aż tak dużej uwagi na optymalizowanie stron pod kątem wyszukiwarki.

Generalnie jest to także duża redukcja kosztów naliczanych za kliknięcie linków sponsorowanych. Masz listę osobistą, która jest dla Ciebie i tylko dla Ciebie, pełna wartościowych namiarów, jakie być może będą kontaktem do Twoich Klientów.

Samodzielnie uzyskana lista mailingowa natomiast opiera się na tym, że pomaga w zyskach, jak? Bowiem generuje większą sprzedaż, tworząc potencjał sprzedażowy. O tym, w jaki sposób przygotować taką listę dowiesz się natomiast bezpośrednio z poniższych fragmentów naszego wirtualnego poradnika.

Po pierwsze możesz napisać taką listę mailingową samodzielnie i wcale nie potrzebujesz w tym przypadku zaangażowania szerokiego grona specjalistów czy wydawania na ten cel kroci. Najważniejsze jest to, by pozyskiwać kontakty do Twojego zestawienia nie na siłę, ale na skutek faktycznego zainteresowania ze strony potencjalnych odbiorców.

W tym celu istotne jest przykładowo zaproponowanie konsumentom czegoś bezpłatnego. Przykładowo możesz zaoferować potencjalnym odbiorcom Twych wyrobów czy usług przez Ciebie świadczonych e-kurs poświęcony tematyce, w oparciu o którą prowadzisz swoją witrynę.

Taki gratis z pewnością sprawi, że Twoi odbiorcy będą nastawieni do Ciebie o wiele przychylniej. Musisz także informować ich o wprowadzanych nowościach, akcjach promocyjnych, upustach i rabatach. Dzięki pozwoleniu na wysyłkę maili i umieszczenie swego adresu mailowego w liście mailingowej, Twoi odbiorcy mogą zyskać najświeższe i z pierwszej ręki wiadomości dotyczące zmian w ofertach czy benefitów, jakie proponujesz.

Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli chodzi natomiast o pole subskrypcji, to optymalnie, żeby znajdowało się ono w określonym miejscu na stronie bądź na blogu, tak aby było widoczne. Która to zatem część strony? Zdaniem ekspertów, idealnym wariantem jest prawy górny róg w serwisie. Nie zapominaj również o opcji promowania swych produktów czy usług, nie tylko wśród zupełnie nowych odbiorców Twych treści, którzy przypadkowo wpadają na Twoją stronę internetową, ale także wśród subskrybentów.

Warto zatem opracować przykładowo newslettery, jakie powinny zawierać szczegółowe informacje dotyczące promocji oraz nowości. W tych wiadomościach newsletterowych obowiązkowo zamieszczaj linki, które będą odsyłały do promowanego wyrobu.

Dzięki posiadaniu listy mailingowej, jak najbardziej możesz efektywnie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest to jedna z dostępnych, bardzo prostych i jakże skutecznie działających form promocji i reklamy, opierająca się na zalecie w postaci masowości – za jednym zamachem docierasz do szerokiego grona odbiorców.

Jak stworzyć newsletter?

0
Jak stworzyć newsletter?

Do popularnych form promowania swojej twórczości realizowanej w sieci, a także prowadzonych za pośrednictwem Internetu rozmaitych rodzajów portali, serwisów oraz sklepów sieciowych, zaliczyć należy między innymi fachowy newsletter.

Okazuje się, że zrobienie go wcale nie wymaga dużego nakładu czasowego, ani tym bardziej ogromnych środków pieniężnych, które trzeba koniecznie pozostawiać w renomowanych agencjach reklamowych, gdzie newsletter wykonają za nas fachowcy. Bardzo często stworzenie takiej stałej wysyłki zbiorczej wiadomości mailowych jest możliwe do opanowania indywidualnie i tej tematyce właśnie poświęcony będzie nasz niniejszy artykuł.

Zanim zaczniesz tworzyć swój pierwszy promocyjny newsletter, koniecznie powinieneś zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, jakie przesądzają o Twoim sukcesie w liczbie odbiorców i ich zaangażowaniu w czytanie Twojego newslettera. Po pierwsze, bardzo istotnym aspektem jest format. Popularne jest zwłaszcza rozsyłanie newslettera w opcji HTML, ale nie jest to na ten moment zbyt pożądane rozwiązanie z perspektywy odbiorców takiego mailingu.

Jak stworzyć newsletter?

Dlaczego? Ponieważ wybór tego typu formatu wiąże się zwłaszcza z koniecznością zamieszczania w wiadomości nie tylko treści tekstowych, ale także graficznych materiałów, a te drugie są często uznawane za zbędne, wręcz spamowe elementy, których spokojnie można byłoby uniknąć, oszczędzając czas poświęcany przez internautę na odbiór newslettera i jego lekturę. Jeżeli zatem chcesz przykuć uwagę, skoncentruj się na tym, by odbiorca Twego newslettera miał przede wszystkim czystą treść, bo to jest dla niego najważniejsze.

W końcu na nasze skrzynki mailowe trafiają setki maili, dziennie mamy ich nie raz po kilkadziesiąt. Szanujmy się zatem nawzajem i chcąc być z poważaniem traktowanym przez internautów, wykażmy się poważaniem także w stosunku do nich, nie marnując ich czasu, ani uwagi na coś, co jest niepotrzebne i bezwartościowe.

Unikajmy zatem pustych frazesów, nic nie wnoszących zdjęć, podziękowań czy wielorakich formalnych, sztucznie wypadających pozdrowień. Kolejnym ważnym aspektem jest szacunek rozumiany nieco inaczej – nie chodzi o to, aby słać newsletter na siłę, bo to pokazuje, że zależy nam jedynie na naszych indywidualnych korzyściach, a nie na odbiorcy.

Zanim skierujemy wiadomość na dany adres mailowy, musimy mieć zgodę jego właściciela oraz pewność, że życzy on sobie takiego mailingu.

Istotnym czynnikiem okazuje się także zapewnienie jedności tematycznej newslettera z tym, co przedstawione zostanie w nagłówku maila. Nie możesz oszukiwać w pewnym sensie swych internautów, zachęcając ich tytułem wiadomości, a później poruszając zupełnie inne zagadnienia. Niekiedy takie omyłki w konstrukcji newslettera nie są nawet specjalnym zabiegiem, ale zwyczajnym niedopracowaniem koncepcji mailingu. Ważne jest więc, żeby mieć określony cel na względzie, który chcemy osiągnąć.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

0
Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Zgodnie z wynikami analiz przeprowadzonych szczegółowo przez Harvard Business Review, jeden procent przekształceń w zakresie stawek cenowych za dane usługi czy produkty, może wywołać nawet sięgający blisko jedenastu procent wzrost ogólnego zysku. Warto zatem szczególnie skrupulatnie przyłożyć się do kwestii konstruowania swej dobrej, optymalnej strategii cenowej.

Firmy nierzadko zupełnie przypadkowo ustalają ceny, na przykład kierując się chęcią jak największego zarobienia na sprzedaży pojedynczego wyrobu czy też wyświadczeniu jakiejś usługi. Jeszcze częściej chodzi o zbyt dużą marżę, która jest narzucana odgórnie po to, aby można było uzyskać maksymalny efekt cenowy, jaki sobie przedsiębiorcy zakładają.

To rozumowanie w praktyce zupełnie się jednakże nie sprawdza, a to wynika bowiem z faktu, iż generalnie znajdzie się kilku klientów, którzy nie zważając na nasze nieobiektywne stawki cenowe postanowią zaopatrzyć się w naszym sklepie czy skorzystać z naszego wsparcia w sferze realizacji danych usług.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Dużo lepszą strategią jest opracowanie takich koncepcji cenowych, które może będą wiązały się z nieco niższymi stawkami za pojedynczy wyrób czy jednorazowo świadczoną działalność danego rodzaju, ale za to przyciągną masę klientów. Pytanie tylko w jaki sposób zabrać się za kształtowanie ceny?

Zweryfikowanie tego, w jaki sposób cena powinna być ustalana nie jest łatwym procesem.

Zdecydowanie jednak jest to możliwe i wynika to z faktu, iż istnieje w marketingu kilka wypracowanych już dawno temu technik, jakie warunkują idealne określenie cen.

Najczęściej specjaliści koncentrują uwagę na trzech etapach uznawanych za kluczowe. Po pierwsze, ustala się pierwotny zakres stawek cenowy, określając wrażliwość cenową konsumentów mających stanowić potencjalną grupę odbiorców naszych produktów czy usług.

Po drugie, istotne jest zakotwiczenie stawek cenowych a także wynikająca z tego ich segmentacja. Kolejny, ostatni już krok, to natomiast ustalenie i przewidzenie jakich zniżek, akcji promocyjnych, upustów, rabatów, bonusów, zestawów i innych ciekawych ofert z perspektywy klienta.

Określenie cen rozumie się przede wszystkim jako gruntowne prześledzenie tego co ma konkurencja i nie przesadzanie ze zbyt wygórowanymi, nierzadko wyssanymi z palcami stawkami. Czasem warto zaproponować konkurencyjne pułapy cenowe, a nawet i niższe niż inne podmioty proponujące dokładnie to samo. To czysta logika – odbiorca zainteresuje się tym miejscem dystrybucji, który zaoferuje mu lepsze rozwiązania, bardziej dla niego korzystne z perspektywy finansowej.

Podchodząc do tego aspektu ustalania strategii cenowej naprawdę profesjonalnie, warto przeprowadzić Analizę Wrażliwości Cenowej Van Westendorpa, która pozwoli na ustalenie danego przedziału finansowego, jaki będzie akceptowalny dla konsumentów stanowiących naszą grupę targetową. Taka analiza z pewnością będzie konkretnym punktem wyjścia do dalszego precyzowania stawek cenowych.

Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

0
Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

Decydując się na prowadzenie jakiegokolwiek biznesu, nieważne czy w sieci czy stacjonarnego, zawsze musisz postawić na odpowiednią promocję. W tym celu dobrze jest zrealizować między innymi profesjonalną kampanię reklamową stawiającą między innymi na usługi pozycjonowania. Jak wybrać optymalną z naszej perspektywy agencję SEO?

Zapraszamy do lektury treści znajdujących się w niniejszym artykule.

Agencji SEO i SEM zajmujących się promowaniem w sieci jest dzisiaj na pęczki. Wyróżniają się one między innymi rozmaitymi formami metod działania w zakresie szeroko rozumianego pozycjonowania. Generalnie wynika to z faktu, iż Google zaostrza systematycznie standardy, a w konsekwencji tego branża marketingu interaktywnego, właśnie z SEO na czele musi być regularnie modyfikowana. W praktyce na czym jednakże polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, jak wskazuje na to już samo nazewnictwo tego procesu, bazuje przede wszystkim na rozlicznych zabiegach mających na celu podniesienie pozycji danej strony www w rankingu wyszukiwania Google.

W praktyce, jeżeli strona znajduje się wysoko, przekłada się to na zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony potencjalnej grupy odbiorców. Nasz portal znajduje się wówczas na pierwszych stronach w wynikach zapytań, a zatem rośnie prawdopodobieństwo, że zwiększy się zainteresowanie nasza ofertą i to właśnie z niej skorzystają nasi usługobiorcy.

Pozycjonowanie jest o tyle dobrym wariantem w porównaniu z szeregiem innych reklam, że jeżeli już uda się zająć te wyższe pozycje wypracowane przez pozycjonerów, są one na dłuższy czas, a zatem nie ma problemu z tym, aby non stop inwestować grube kwoty w rozpowszechnianie swojego portalu czy prowadzonej działalności.

Jest to więc bardzo opłacalne z perspektywy czasu. Istotne jest jednak, aby postawić na taką agencję SEO, która będzie solidną firmą, jaka nie naciągnie Cię na koszty, ale faktycznie poprawi ruch na Twej stronie.

Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

Warto czytać rekomendacje na temat agencji i w oparciu o to kryterium je wybierać.

Pozwala to na uzyskanie wiarygodnych opinii odnośnie działalności poszczególnych firm i zainwestowanie dobrze, w solidną firmę, która poprawi Twoje pozycje w sieci, przyciągając Ci nowych klientów.

Pozycjonowanie jest modne nawet jako samodzielnie wykonywany zabieg, ale oczywiście lepszym wariantem jest postawienie na specjalistów z większym doświadczeniem. Bardzo ważne, aby wybierać taką firmę pozycjonującą, która już ma ugruntowaną pozycję rynkową oraz działa na szeroką skalę. Dobrze jest połączyć pozycjonowanie z marketingiem w social mediach.

Poradą w wyborze odpowiedniej agencji SEO jest także właściwy dobór fraz. Nie daj się zwieść, że wyniki uzyskasz wtedy i wtedy. Raczej nie jest to realne, żeby jednoznacznie oszacować moment, w którym konkretnie Twoja strona www trafi na wyższą pozycję w sieci. Na pewno można mieć na to realny wpływ, ale nie wierzmy w opowiastki, iż bez wątpienia będzie to w określonym czasie.

Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

0
Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

Coraz więcej ludzi decyduje się na to, aby zrezygnować ze standardowego klasycznego biznesu wiążącego się z prowadzeniem zwyczajnego sklepu stacjonarnego, na rzecz utworzenia sklepu internetowego.

W czym takie platformy sklepowe prosperujące online są lepsze oraz w jaki sposób wybrać najlepszy system, aby nasza witryna przyciągała, a nie zniechęcała potencjalne grono odbiorców? Wszelkie wskazówki na ten temat zyskasz w ramach lektury naszego wirtualnego poradnika. Zapraszamy!

Sklepy online funkcjonujące utrzymują się w sieci poprzez odpowiednie oprogramowanie. Jego zadaniem jest natomiast koordynowanie prac poszczególnych elementów sklepu internetowego, a mianowicie magazynu, produktów, zarządzanie dostawami, sprzedażami, wysyłkami, uzupełnianiem braków w wyrobach itd.

Oprogramowanie tej kategorii określa się z kolei mianem systemu, a w technicznym ujęciu jest to tak zwany CMS e-commerce. W dosłownym rozumieniu to nic innego jak nowoczesny system zarządzania treścią e-commerce. Dzięki niemu sklep online w ogóle może zostać utworzony i ma szansę działać.

Obecnie jest na pęczki szeregu rozmaitych systemów CMS-owych konstruowanych przez programistów doświadczonych na tyle, że samodzielnie potrafią przygotowywać podobne systemy, jak także przez renomowane agencje reklamowe oraz agencje interaktywne.

Zanim jednakże postawisz na którąkolwiek z platform sklepowych, koniecznie musisz sobie uświadomić, iż tej kategorii produkty dzieli się na dwie podgrupy. Pierwsza to takie systemy, jakie potrzebują zainstalowania na indywidualnym serwerze, a drugie to takie, które takich instalacji nie wymagają, bowiem bazują w ramach sieciowej platformy sklepowej.

Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

W tym drugim przypadku zaletą jest to, że zyskujemy komplet funkcjonalności oraz integrację, nie trzeba instalować żadnych dodatków itd. Jeżeli wybierasz systemy na platformach, masz opcję zredukowania kosztów i tym samym poczynienia pewnych oszczędności, gdyż nie musisz wydatkować środków pieniężnych na usługi informatyka, serwer, instalowanie systemów, aktualizowanie i kopie bezpieczeństwa.

Do tego odpadają również instalacje rozszerzeń systemowych czy też wtyczki i wiele, wiele innych kosztownych elementów. Jedyne, co jest istotne natomiast to opłaty abonamentowe, ale te są dość niskim nakładem finansowym w porównaniu z kosztami generowanymi przez wyżej wymienione czynniki.

Niestety bardzo często to, jaki system platformy sklepowej wybiera przyszły właściciel sklepu online bazuje na rozmaitych recenzjach znalezionych gdzieś w sieci. Nie jest to jednakże w naszym uznaniu zbyt dobry wariant.

Dlaczego? Nawet najbardziej obiektywnie i rzetelnie przygotowana opinia, niestety w związku z dynamiką zmian następujących w sieci, po prostu traci swoją aktualność. W konsekwencji tego, recenzje nie są odpowiednim kryterium doboru systemu, gdyż przedstawiają informacje nierzadko wręcz przestarzałe.

Już lepszym rozwiązaniem jest samodzielna próba przetestowania systemów, ale pod warunkiem, że wiemy z czym się to je i nie będzie to dla nas strata czasu. Warto także skupić się na określeniu funkcji poszczególnych systemów i ich zalet.

Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

0
Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

To, co jako pierwsze przesądza o sukcesie Twojej marki, firmy, powadzonej przez Ciebie działalności to przede wszystkim jego rozpowszechnienie wśród potencjalnych klientów.

Nawet, jeżeli ktoś nie robi u Ciebie zakupów, nie wybiera na stałe Twoich usług, nie oznacza to, że kiedyś się na Twoją ofertę nie skusi, pod warunkiem, że będzie o Tobie w ogóle wiedział. Jednym z kluczowych elementów przesądzających o tym, czy zaistniejesz wśród silnej konkurencji rynkowej jest natomiast wybór właściwej nazwy dla prowadzonego przez Ciebie podmiotu gospodarczego.

Z nazwą będziesz utożsamiany non stop, przez cały czas trwania Twej działalności, dlatego też bardzo ważne jest, żebyś skutecznie dokonał wytypowania słowa, które ma określać to, co robisz i to, co proponujesz. Bardzo istotne jest, żeby na dobrą nazwę, właściwie rozważoną, wpaść od samego początku realizacji działalności.

Nie jest bowiem mile widziane skakanie po paru nazwach, zmienianych w stosunkowo krótkim czasie prosperowania Twego przedsiębiorstwa. Jak zatem powinna być dobra nazwa dla firmy i czym musi się ona cechować oraz wyróżniać? Spójrz poniżej. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek na ten temat.

Po pierwsze – chwytliwa. To chyba najważniejsza cecha określonego nazewnictwa. Im bardziej ciekawe miano, do tego intrygujące, albo nierzadko nietuzinkowe, tym większe prawdopodobieństwo, iż wpadnie ono w ucho konsumentów. Jest to bardzo duża zaleta, jeżeli Twoja firma posiada godną uwagi, wyróżniającą się nazwę.

To już bardzo duży krok w drodze do rynkowego sukcesu. Jak wskazują wyniki analiz podmiotów, które bardzo szybko po tym, jak zostały założone przeżyły bankructwo, powodem tego najczęściej okazało się nic innego jak nie dotarcie do potencjalnej grupy targetowej. Wynika to natomiast z faktu braku stosownego nazewnictwo, które byłoby utożsamiane z tymi firmami i skłaniało do zajrzenia w ich oferty. Nawet najbardziej atrakcyjne propozycje kierowane do klientów, ale niestety nie wypromowane, nie mają szans na przebicie się.

Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

Sposobów poszukiwania nazewnictwa trafnego dla danej formy działalności gospodarczej to nie jest łatwy, ale mocno skomplikowany proces, który możliwy jest do przeprowadzenia w oparciu o parę charakterystycznych metod. Jedną z metodologii okazuje się unikanie kilku trendów, jakie już lata temu zrodziły się wśród początkujących przedsiębiorców.

Przykładowo, nie jest dziś mile widziane, aby tradycyjne firmy polskie miały specyficzną końcówkę „ex”. Nie zaleca się jednakże również stosowanie nazewnictwa bazującego na zakończeniu „pol”. Na pewno wynika to z faktu, iż tego rodzaju firm jest na pęczki i nie będzie to nazewnictwo chwytliwe czy w jakikolwiek sposób wpływające na rozpoznawalność naszego podmiotu i gruntowanie przez niego silnej pozycji wśród rywali.

Nie jest odpowiednim wariantem również stosowanie form skróconych, na przykład inicjałów, samych liter, jakie niewiele odbiorcom mówią. O wiele lepszym wariantem jest natomiast zastosowanie swych nazwiskiem czy pełnymi danymi – imieniem i nazwiskiem, zwłaszcza, kiedy są one oryginalne. Największe obecnie marki powstawały w ten sposób i ich miana są znane powszechnie po dziś dzień na całym świecie – McDonald’s, Marks&Spencer itd. Dodatkowo nazwa powinna być niezapomniana, niepospolita i unikalna.

Nie stosujmy jednak na siłę wymyślonych form słowotwórczych, nowomowy, trudno wypowiadanych słów czy obcojęzycznych.

Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

0
Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

Jeżeli prowadzisz biznes w sieci, musisz zawsze wziąć pod uwagę ewentualność, iż Twoja strona czy serwis jaki prowadzisz, w tym przede wszystkim będące łakomym kąskiem dla nieuczciwych internautów – sklepy online – mogą stać się obiektem ataków hakerów. Jest kilka sprawdzonych metod ochrony jakie śmiało można zaliczyć do profilaktyki antyhakerskiej.

O tym, na co zważać w szczególności, by zabezpieczyć swą witrynę, podpowiemy w poniższych częściach naszego wirtualnego poradnika.

Narażeni na oszustwo

Generalnie każdy, kto działa w jakikolwiek sposób, w dowolnym stopniu czy na wybraną skalę w sieci, zawsze ulega narażeniu na atak ze strony hakerów. Bardzo często ofiarami oszustów internetowych padają zarówno ci, którzy posiadają konkretne strony www na własnych serwerach, jak i ci, którzy maja serwisy na serwerach wynajmowanych, nad którymi czuwają firmy hostingowe, renomowane agencje reklamowe czy interaktywne z administratorami sieci na czele.

Jeżeli zależy Ci na ochronie swych danych i zapobiegnięciu charakteryzowanym tu zdarzeniom, koniecznie powinieneś odpowiednio szybko rozpocząć stosowne działania prewencyjne. W przeciwnym razie może być za późno, a konsekwencje niezabezpieczenia się naprawdę okazują się nierzadko drastyczne w swych skutkach.

Szereg negatywnych skutków

Gdy strona internetowa bądź e-sklep jaki prowadzisz, stanie się miejscem ataku hakerskiego, musisz liczyć się z faktem, iż jesteś narażony na szereg niekorzystnych działań internetowych oszustów.

Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

Do najpowszechniejszych zabiegów przez nich stosowanych zalicza się wykorzystywanie przejmowanego serwera do rozsyłki wiadomości śmieciowych, czyli SPAM, częstokroć szerzenia wirusów. Niekiedy będąca w Twoim posiadaniu witryna jest swego rodzaju „zakładnikiem”, a więc w zamian za nią trzeba zapłacić hakerom spore kwoty pieniężne, a wtedy przywracają oni serwisy do działania.

Dodatkowo możliwe jest przekierowanie ruchu dotychczas notowanego na Twej stronie na inne strony, w tym głównie spamerskie. Jedną z gorszych konsekwencji okazuje się także przejęcie danych osobowych właścicieli portali czy sklepów internetowych.

Jak się bronić?

Zabezpieczyć swoją stronę czy sklep przed niepożądanymi gośćmi można w bardzo łatwy sposób – ochroń swe połączenie WI-FI, aby nie mógł z niego korzystać byle kto. Powinieneś także wymyślać skomplikowane hasła, takie jakie nie są oczywiste a ich odgadnięcie jest trudne. Ponadto warto te hasła regularnie zmieniać.

Istotne jest, by hasło było silne. Z danych statystycznych wynika, że użytkownicy sieci bardzo często do kwestii doboru hasła podchodzą naprawdę lekkomyślnie, stawiając na takie kombinacje jak 123abc, pass, password123 czy haslo. Jest to kilka najczęściej wykorzystywanych i najgorszych, bo zbyt jasnych do wpadnięcia na nie nawet nie przez hakera. Jak najbardziej unikalna powinna być także nazwa użytkownika. Wreszcie stosowne zabezpieczenie komputera – uruchom program antywirusowy oraz loguj się przez SSL.

ZOBACZ TEŻ