Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

0
Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

Znalezienie pracy w agencji reklamowej wcale nie jest bardzo ciężkim wyzwaniem, bowiem obecnie tego typu punkty usługowe wyrastają niczym grzyby po deszczu. Powodem tak dużego zainteresowania tej kategorii podmiotami gospodarczymi jest zwłaszcza fakt szerokiego rozpowszechnienia reklam i promocji jako sposobu na zwiększenie sprzedaży i poprawę marketingu.

W niniejszym poradniku podpowiemy Państwu, w jaki sposób zyskać pracę w renomowanych firmach działających na zasadach agencji.

Zacznijmy od tego, że agencje reklamowe bazują na rozmaitych specjalistach – grafikach komputerowych, programistach, copywriterach, strategach, pozycjonerach, acoountach, managerach, kierownikach projektów. By znaleźć się na miejscu jednego z nich, warto jednakże postawić na otwartość, ciekawość, inicjatywność, pracowitość. Zanim zaczniesz rozsyłać puste CV, zdobądź doświadczenie.

W tym celu niekoniecznie potrzebne jest zdobycie pracy zawodowej, ale chociażby możesz zaangażować się w darmowe praktyki czy staż już na etapie studiów tylko po to, aby szlifować i kompletować swoje dokumenty aplikacyjne. Praktykanci są pożądani w agencjach reklamowych jak najbardziej a ich oferty kierowane do studentów są często umieszczane w biurach karier.

Istotne jest także poszerzanie swej wiedzy, ale nie tylko w teorii, ale również praktycznie. W tym celu niezbędne jest zwłaszcza postawienie na szkolenia i kursy. Najlepiej realizować te internetowe, bo są one na tyle nowoczesne, iż nie fatygują kursanta do pojawiania się w placówce stacjonarnej.

Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

W konsekwencji tego, nie ma kłopotu z marnotrawieniem czasu. W pracy w agencji reklamowej, nieważne w zasadzie na jakim poziomie czy szczeblu oraz stanowisku, bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na umiejętności interpersonalne. Trzeba współpracować z innymi, dlatego nie ma się co dziwić, że większe szanse mają na prace w tym charakterze i takim miejscu ludzie doświadczeni, wykształceni, ale przede wszystkim śmiali, pewni siebie, komunikatywni.

Wreszcie pokazanie, co się umie – nie musisz mieć na koncie do tej pory żadnej pracy zarobkowej, aby mieć pewność, że zyskasz swoją wymarzoną posadę. Akurat agencja interaktywna to taka placówka, w której jak najbardziej chodzi o zdolności, a nie referencje. Stwórz zatem swoje własne portfolio, które będzie Twoją wizytówką. Możesz zamieścić w nim przykładowe prace na jakiś temat, stworzyć key visual jakichś kampanii, loga firm, teksty copywriterskie w różnorodnych stylach itd.

To wszystko możesz niekoniecznie trzymać w szufladzie po to, żeby pokazać jak Cię o to ktoś poprosi, ale zwrócić uwagę na siebie, wysyłając te materiały być może przyszłemu, potencjalnemu pracodawcy. W tym celu niezbędne okazuje się zatem zamieszczanie przykładowych swoich dzieł własnego autorstwa do dokumentów aplikacyjnych rozsyłanych czy to standardową pocztą, zostawianych osobiście bądź przesyłanych mailowo.

Jak monitorować pozycję strony w Google

0
Jak monitorować pozycję strony w Google

Cechą charakteryzującą notorycznie następujące przeobrażenia w działaniu wyszukiwarki Google jest przede wszystkim chęć stworzenia takiego narzędzia internetowego, które pozwoli na w pełni trafne uzyskiwanie wyników zapytań kierowanych przez użytkowników sieci.

Istnieje kilka czynników, jakie mają realny wpływ na to, jakie efekty wyszukiwań przedstawi Ci wyszukiwarka. O tym jak monitorować pozycję konkretnej strony i na tę pozycję wpływać, dowiesz się bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika, do lektury którego serdecznie Państwa zachęcamy.

Wyniki zapytań jakie wyskakują nam po wklepaniu danej frazy zależne są w dużym stopniu chociażby od miejsca, z jakiego łączymy się z siecią. Ponadto nie bez znaczenia okazuje się także do tej pory występująca historia wyszukiwań, to co zgłębialiśmy na ten moment. A zatem w praktyce, to co wyskakuje dwóm osobom wklepującym dokładnie te same frazy ale na dwóch innych komputerach czy też z dwóch innych lokalizacji, może być całkowicie odmienne.

Jedną ze skutecznych form kontroli pozycji zajmowanej przez Twój serwis internetowy okazuje się metoda ręczna, która jest bezpośrednia – otrzymujemy rzetelne wyniki jeśli podziałamy w następujący sposób:

– wylogowujemy się ze wszelkich usług Google, w tym YouTube czy GMail. Przestajemy korzystać z Google+.
– wpisujemy interesującą nas frazę w wyszukiwarkę Google, a następnie czekamy, aby zostać przekierowanym do wyników zapytań.
– wybieramy opcję Narzędzia wyszukiwania, która znajduje się pod paskiem przeznaczonym do wprowadzania frazy. Później klikamy nazwę miejscowości oraz wklepujemy „Polska”.
– zmieniamy lokalizację wyszukiwań przeglądarki, a dodatkowo możemy też usunąć prewencyjnie cookies z danej strony www. Robimy to poprzez dodatek do Firefoxa.

Jak monitorować pozycję strony w Google

Tych kilka prostych kroków pozwoli Ci dać naprawdę jasny, obiektywny wgląd w to, jaka jest pozycja Twojej strony. Pozytywnym aspektem takiej metody, jaką wyżej opisaliśmy jest fakt, iż to łatwe i niefatygujące rozwiązanie, które jest dobrym wariantem w przypadku osób nieśledzących swoich pozycji stron oraz nieporównujących się zbyt często z portalami swych konkurentów branżowych.

Drugim rozwiązaniem jest natomiast metoda półautomatyczna, jaka bazuje na tym, że możemy zamiast ręcznego wklepywania fraz wykorzystać w tym celu komplet narzędzi. Jest to przykładowo skuteczne rozszerzenie do przeglądarki FirefoxRank Checker logoSEObOOK Rank Checker. Dodatkowo wyróżnia się także Free Monitor For Google – bezpłatny program jaki wymaga zainstalowania na komputerze.

To dużo mniej czasochłonna metoda niż wykorzystanie wspomnianej wcześniej formy ręcznej. Możemy bowiem w praktyce bez jakichkolwiek trudności zweryfikować rozmaite słowa kluczowe, a zatem frazy, niekoniecznie wpisując je ręcznie za każdym razem, lecz lecąc z automatu. To duże ułatwienie oraz przyspieszenie procesu monitorowania pozycji strony.

Jak oszczędzić na ZUS pracując i rozliczając się w Polsce – dwie metody o których nie wiedziałeś

0
Jak oszczędzić na ZUS pracując i rozliczając się w Polsce – dwie metody o których nie wiedziałeś

Jedną z największych bolączek przedsiębiorców w naszym kraju okazuje się zbyt kosztowne prowadzenie działalności. Niestety, aby móc opłacić ZUS trzeba naprawdę wykazywać duże dochody.

W konsekwencji tego bardzo modne jest pracowanie na śmieciowych umowach, w tym zleceniówkach czy rachunkach o dzieło. Jakiś czas temu trendem stało się także wyprowadzanie biznesów poza rejon Polski, by uniknąć wysokich opłat. Czy są jednak jakieś inne możliwe rozwiązania, by pogodzić uczciwe prowadzenie firmy, ale przy okazji niespłukiwanie się do przysłowiowej suchej nitki? Poczytaj nasze porady zawarte w poniższych fragmentach.

Generalnie przez lata przedsiębiorcy stawiali na rejestrowanie swych działalności gospodarczych na terenie Wysp Brytyjskich. Powodem tego okazywały się przede wszystkim świetne w porównaniu z naszymi polskimi standardami formy prowadzenia firmy. Opłaty wynosiły zaledwie sześćset złotych w skali rocznej, a zatem ubezpieczenie tej kategorii to symbolicznych parę groszy. Poza tym, nie jest narzucony wymóg zatrudniania księgowego do dwudziestego miesiąca prowadzenia działalności. Kwota wolna od podatku to natomiast aż sześćdziesiąt tysięcy złotych.

Czego więc chcieć więcej? Nie ma nawet porównania z tym, co występuje w przepisach prawnych w naszym kraju. Nieco ten trend zmieniać zaczął Brexit i niedawne referendum dotyczące opuszczenia przez Zjednoczone Królestwo Unii Europejskiej. Przedsiębiorcy polscy zaczęli szukać alternatywnych metod unikania wysokich świadczeń finansowych. My, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Czytelników również przedstawiamy kilka charakterystycznych form zastępczych. O nich poniżej.

Useme.eu

Jest to profesjonalny serwis internetowy, który opiera się w swej działalności na świadczeniu dość nietypowych i niestandardowych jak na nasze warunki usług. Otóż po pierwsze jest to klasyczna baza ogłoszeń, która zawiera zlecenia różnego typu skierowane do freelancerów czyli tak zwanych wolnych strzelców, którzy nie są na etacie, ale pracują na własny rachunek, podłapując rozmaite prace dorywcze, dzieła, zlecenia do wykonania.

Jak oszczędzić na ZUS pracując i rozliczając się w Polsce – dwie metody o których nie wiedziałeś

Jeżeli nie mają oni natomiast zarejestrowanej swojej firmy, koniecznie powinni się zainteresować useme.eu, bowiem serwis pozwala na to, aby wydawać faktury za pośrednictwem portalu, nie ponosząc za to żadnych kosztów.

Później serwis wysyła Ci do rozliczenia końcowego PIT i w konsekwencji tego pozostajesz „czysty” względem ZUS, działasz w pełni legalnie, a do tego nie ponosisz kosztów prowadzenia firmy. Useme to zatem swego rodzaju skuteczny pośrednik na linii zleceniobiorca i zleceniodawca. To ogromna oszczędność na biurze rachunkowym.

Dwuosobowa spółka z o. o.

W tym wypadku można mówić o przewadze takich form działalności wobec klasycznych firm bazujących na standardowej działalności gospodarczej. Wspólnicy nie są bowiem zobligowani do płacenia składek ZUS-owskich, a reguluje taki ich przywilej ustawa o ubezpieczeniach społecznych.

Co więcej, nie muszą oni także płacić żadnych składek, gdyż nie są powiązani ze spółką na zasadzie umowy o pracy. Taka osobowość prawna wymaga natomiast opłacania podatku dochodowego dla firm – CIT, ale tylko wtedy, kiedy uzyskiwane dochody spółki są wyższe niż wydatki. Gdy są równe, spółka nie opłaca nawet podatku.

Jak pisać bloga firmowego lub bloga sklepu internetowego

0
Jak pisać bloga firmowego lub bloga sklepu internetowego

Kiedy decydujesz się na prowadzenie e-biznesu, koniecznie powinieneś postawić na inwestycję nie tylko w świetną stronę internetową, na której znajdzie się Twój sklep, ale także w stosowną jej reklamę, w tym zwłaszcza poprzez blog firmowy. Jest to bardzo często wybierany sposób rozpowszechnienia Twojej działalności.

Dlatego też koniecznie musisz mieć na względzie kwestie jego należytego prowadzenia od samego początku. Jak zatem zabrać się za to? Poczytaj nasze poniższe fragmenty. Zachęcamy do lektury.

Właściwe nastawienie

Najważniejsze jest to, aby mieć konkretną wizję tego, co chce się zrobić. Nie bez znaczenia okazuje się właściwe ukierunkowanie. Potrzebna jest określona koncepcja, po to, aby można było w bardzo łatwy sposób realizować etap planu po etapie. Musisz wiedzieć zatem nie tylko co chcesz przekazać, ale przede wszystkim komu. Należy zatem jednoznacznie ustalić szerokie grono swych odbiorców, a więc czytelników naszej platformy blogowej.

Postaraj się także stwierdzić czym się oni charakteryzują oraz jakiego typu atrybuty ich cechują. Na tej podstawie będziesz mógł łatwiej się nastawić na dany typ tematyki, która będzie przez Ciebie poruszana na łamach Twojego bloga. W związku z tym, prościej wpadniesz na to, jaki wariant artykuł będzie interesujący z perspektywy potencjalnych odbiorców Twych treści.

Odpowiednie rozpoczęcie

Jeżeli zdecydujesz się tworzyć swojego firmowego bloga, koniecznie musisz przyłożyć się właściwie zwłaszcza do pierwszych kilku tekstów, jakie opublikujesz. Przecież chodzi o to, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Warto zatem napisać coś i pozostawić to na kilka dni, a dopiero później do tego wrócić i sprawdzić czy to, co napisaliśmy faktycznie nam się podoba i nadaje do wrzucenia na blog. Może pojawią się pomysłu na pewne modyfikacje czy też wprowadzenie poprawek.

Jak pisać bloga firmowego lub bloga sklepu internetowego

Teoretycznie ciężko jest jednoznacznie stwierdzić na wstępie bloga, co może interesować Twojego odbiorcę. Niemniej jednak właśnie ze względu na ten brak wiedzy, dobrze jest na początku pisać więcej, regularniej, częściej, analizując, co konkretnie się przyjmuje, a co wywołuje dużo mniejsze zainteresowanie. Na pierwszy rzut dobrze, aby poszły jednak krótsze teksty, a nie wieloczęściowe, złożone i skomplikowane artykuły.

Takie potężne publikacje łatwo demotywują, zwłaszcza kiedy nie masz jeszcze wprawy i nawet nie wiesz, czy Twoja twórczość trafi do potencjalnej grupy czytelników. Pierwsze posty na blogu wcale nie muszą być perfekcyjne, to nie jest wydawana przez Ciebie książka, która powinna być idealna.

Generalnie publikuj to, co masz, bo chodzi o sam fakt tworzenia i pokazania odbiorcom, że masz coś nowego, że w ogóle istniejesz i wyróżniasz się spośród konkurencji.

Skuteczne wsparcie

Kiedy już zaczniesz tworzyć pełną parą, koniecznie powinieneś przyłożyć się również do efektywnego poprawienia jakości tekstów oraz zwiększenia ruchu na blogu. Jest to możliwe poprzez popularne aktualnie działania marketingowe, w tym między innymi pozycjonowanie, a więc tak zwane SEO oraz kampanie AdWords. Warto reklamować swojego bloga za pośrednictwem wielorakich kanałów mediów społecznościowych.

Jak pisać dobre teksty SEO?

0
Jak pisać dobre teksty SEO?

O sukcesie Twojej strony internetowej w bardzo dużym stopniu przesądza nie tylko sama tematyka, jaką poruszasz czy też materiały graficzne, które się na niej znajdują, ale w dużym stopniu jakość tekstów, jakie na niej umieszczasz. Niestety to właśnie w aspekcie copywritingu bardzo często popełniane są rozliczne błędy. O tym jakie dowiesz się z niniejszego poradnika.

Ciężko jest wskazać jednoznacznie, jaki ma być tekst SEO, ale z pewnością można podpowiedzieć na przykładach kilku ciekawych wskazówek, jakie zawsze przy konstruowaniu tego rodzaju form treściowych się sprawdzają i okazują skuteczne. Pierwsza kwestia, przed którą pozycjonerzy przestrzegają zwłaszcza początkujących SEO copywriterów to przesiąknięcie artykułów frazami kluczowymi. Nie chodzi o to, aby nimi sztucznie nabić tekst, ale o to, by je umiejętnie wpleść w tekst tak, aby wydawał się on prawdziwy, rzetelny, obiektywny i na pewno nie kojarzył się z zapleczem czy tez preclem.

Nie jest wskazane także z perspektywy Google wciskanie w tekst zbyt wielu fraz, bo to może prowadzić do wychwycenia przez Google, iż tekst jest niskiej wartości. W ten sposób użytkowników zainteresowanych Twoją twórczością na pewno łatwo nie zdobędziesz.

Poza tym, że w tekstach SEO trzeba stosować określone frazy, bardzo ważną ich rola jest spełnienie funkcji tak zwanej podwójnej publiczności, na co składa się wyszukiwarka oraz użytkownicy. Istotne jest zatem, aby koncentrować się na czymś więcej niż wynikach zapytań, bowiem wtedy będziesz nienaturalnie generować treści, a w konsekwencji tego nie otrzymasz zbyt pozytywnych wyników. To sprawi, że po prostu zniechęcisz do siebie użytkowników. Trzeba zatem zachować równowagę i tworzyć dobre jakościowo artykuły.

Jak pisać dobre teksty SEO?

Nie jest także polecane, aby dla samych liczb poświęcać treść oraz sensowność Twojego tekstu. Pisz porządnie. Bardzo często, zwłaszcza w starej daty preclach, pojawiał się nacisk na to, żeby na siłę, w prostych konstrukcyjnie, banalnych i niewiele wnoszących tekstach występowały rozmaite powszechne frazy, na jakie wykonywano pozycjonowanie.

Dodatkowo sporo było także modnych frazesów takich jak próbki, promocja, gratis, darmowy. Nie pasowały one nawet do stylu zdań czy do charakteru i tematyki artykułu.

Takie teksty jednakże już bardzo dawno wyszły z mody.

Nie ma sensu także nagromadzenie w artykułach SEO copywritingu słów kluczowych, jakie są zbędne i nie wykazują powiazania z tematyką pozycjonowanej strony. Nie ma to najmniejszego sensu i jest to zwyczajną stratą i czasu, i środków pieniężnych. Dobrze formułowany tekst SEO powinien bazować na odpowiednim odmienieniu słów kluczowych z tego względu, że pozostawienie tylko jednej formy jest od razu rzucające się w oczy.

Wygląda to tak, jakby tekst pisany był nie przez eksperta w tej dziedzinie, a małe dziecko, które nie potrafi jeszcze dobrze odmieniać wyrazów. Taki artykuł traci na swej stylistycznej poprawności. Nie jest zatem na miejscu wstawianie fraz typu „remonty Gdańsk”, lepszym wariantem jest dodanie już pewnych przyimków i sformułowanie frazy naturalniej, powiedzmy „remonty w Gdańsku”.

Jak zostać freelancerem?

0

Popularność freelancingu stale rośnie, choć dla wielu samo pojęcie jest nieznane. Freelancer jest osobą, która nie posiada osławionego etatu, wykonuje swoją pracę na podstawie innej umowy niż umowa o pracę. Często „wolny strzelec” specjalizuje się w określonej dziedzinie. Rozwój freelancingu nastąpił w momencie upowszechnienia dostępu do Internetu, ponieważ jest to najskuteczniejszy środek komunikacji dla każdego wykonawcy pracy zdalnej. W ten sposób można swobodnie szukać klientów i zleceń, a także kontaktować. O pracy freelancera marzy wiele osób, zwłaszcza tych, które nie przepadają za codziennym siedzeniem za biurkiem. Wykonywanie zadań bez nadzoru szefa i możliwość pracy w dowolnych godzinach są bardzo kuszącą perspektywą. Obecnie freelancerów można spotkać w wielu dziedzinach, a do najpopularniejszych należy dziennikarstwo, fotografia, PR, tłumaczenia, grafika, copywriting. Upraszczając, freelancing jest procesem rozpoczynającym się na szukaniu klienta, przez otrzymanie zlecenia, wykonanie go, aż po uzyskanie wynagrodzenia za poprawnie wykonane zadanie.

Zanim podejmiesz decyzję

Zanim zostaniesz freelancerem i zrezygnujesz z etatowej pracy, powinieneś poznać tajniki tej pracy. Początki są trudne. Jeżeli jesteś freelancerem, jesteś swoim własnym szefem. Jest to największą zaletą tego zawodu. Nikt nie narzuca wykonawcy swojego punktu widzenia, wymaga się jedynie wykonania zlecenia w sposób poprawny. Możesz wybierać klientów i podejmować zlecenia, które Cię interesują. Tak w teorii wygląda praca freelancera. Praktyka jednak często różni się od tych założeń. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę z freelancingiem, nie możesz pozwolić sobie na odrzucanie zleceń. Nie masz stałych klientów, najlepszą reklamą w takiej sytuacji są polecenia zadowolonych klientów. Na pracę jako freelancer może zdecydować się każdy. Ważne są jednak cechy charakteru, które powodują, że nie każdy sprawdza się w tym zawodzie. Systematyczność, konsekwencja w działanie i doskonała organizacja czasu pracy to warunki niezbędne w pracy zdalnej.

Znajdź klienta

Rozpoczęcie pracy freelancera nie musi być związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Na początku możesz wystawiać rachunki jako osoba fizyczna lub pracować na umowie zlecenie. Dzięki tym możliwościom przekonasz się, czy ta praca jest odpowiednia dla Ciebie. Znalezienie klienta nie jest trudne, Internet daje wiele możliwości zareklamowania swojej działalności. Jeśli masz już doświadczenie, na stronie internetowej możesz umieścić swoje portfolio. Jeżeli nie, możesz umieścić na stronie swoje prace, zdjęcia, teksty. Istnieje wiele portali, dzięki którym możesz zareklamować swoje możliwości.

Wykonaj zlecenie

Nikt nie kontroluje nieustannie, co robisz, jednak w tej pracy jesteś swoim własnym szefem i to Ty narzucasz sobie tempo wykonywania zleceń. Traktuj klienta poważnie, dzięki niemu możesz liczyć na dalsze zlecenia i polecenia wśród znajomych zleceniodawcy. Praca wykonywana zdalnie zwykle ułatwia planowanie dnia, jednak nie każda osoba potrafi sobie z tym poradzić, zwłaszcza w początkowej fazie pracy. Zdarza się, że pomimo długiego terminu, osoby takie nie potrafią wykonać zlecenia na czas. Najważniejszy w pracy freelancera jest efekt, to należy brać pod uwagę, decydując się na wykonywanie takiej pracy. Możliwość pracy wykonywanej zdalnie wydaje się atrakcyjna, zwłaszcza dla osób, które nie lubią dojeżdżać do miejsca pracy i spędzać długich godzin w biurze. Wykonywanie zleceń w domowym zaciszu może być dla nich doskonałym rozwiązaniem. Podobnie jest w sytuacji młodych rodziców, którzy nie chcą pozostawiać dziecka pod opieką innych osób. Praca zdalna wymaga ogromnej samodyscypliny, jednak może podobać się wielu osobom, które cenią sobie wolność i możliwość regulowania czasu pracy. Freelancer musi być samodzielny, ale bywa również samotny. Nie ma szefa, ale także koleżanek, które można poprosić o pomoc. Freelancing nie jest odpowiedni dla osób rozpoczynających karierę. Należy posiadać doświadczenie i umieć sobie radzić samodzielnie. Nie możesz oczekiwać pomocy od bardziej doświadczonych współpracowników, praktykantów, czy firmowego informatyka. Nie ma z kim poplotkować rano i wypić kawy. Dla wielu osób jest to ogromny minus w codziennej pracy poza biurem.

Zarabiaj

Pozyskanie bazy klientów zazwyczaj zajmuje dużo czasu, jednak pierwsze dochody powinny pojawić się szybko. Jeśli nie posiadasz dostatecznej liczby zleceń, możesz zarejestrować się na platformie, która umożliwia sprzedaż gotowych produktów lub oferuje nowe zadania. Warto wykorzystać kilka możliwości, chociaż zarobki przy pośrednictwie platform są niższe, to pozwalają przetrwać okres bez nowych zleceń od stałych klientów. Pełną niezależność finansową przez zarabianie przy pomocy Internetu uzyskasz dopiero po dłuższy czasie. Nie będziesz musiał wówczas walczyć o każdego klienta, oni sami będą się zgłaszać. Szybkość i odpowiednie umiejętności przyjdą z czasem, wraz z ilością wykonanych zleceń, trening czyni mistrza. Niezbędnymi formalnościami prawnymi są metody zapłaty i rodzaj zatrudnienia. Decydując się wykonanie zlecenia, możesz poprosić klienta o przedpłatę lub płatność etapami.

Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

0
Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

Twój biznes dopiero raczkuje a Ty już obawiasz się o to, w jaki sposób trafisz do grupy docelowej? Nie masz bladego pojęcia czy pozyskasz wystarczającą liczbę klientów, którzy będą zadowoleni z jakości produktów, usług czy działalności przez Ciebie proponowanych?

Zapraszamy do poczytania niniejszego poradnika, za pośrednictwem którego dowiecie się kompletu informacji odnośnie tego, jak pozyskiwać konsumentów – odbiorców naszych wyrobów i usług w nowo otworzonej placówce firmowej.

Nie ma znaczenia branża, zawsze do sukcesu rynkowego i wybicia się na tle silnej konkurencji branżowej niezbędne jest solidne grono klientów. Nie tylko liczy się grono stałych, lojalnych konsumentów korzystających z naszej firmy od dawien dawna, ale również rozwijanie się, przez co rozumie się pozyskiwanie nowych zaufanych odbiorców.

Pytanie tylko- jak to zrobić, biorąc pod uwagę fakt, iż w danym sektorze działa przecież tak wiele rozmaitych podmiotów podobnych w swych ofertach do naszych? Jest kilka sprawdzonych metod na poszerzanie grona konsumentów i o nich napiszemy poniżej.

Oczywiście podstawową radą jest postawienie na wysoką jakość produktów czy usług, jakie prezentujemy naszym klientom. Najlepiej, jeżeli od razu zaczniesz działać pełną parą.

Wtedy nie ma problemu, że zrobisz złe wrażenie na starcie, a wręcz odwrotnie – dobrze się zaprezentujesz na wstępie i później klienci będą mieli przekonanie o Twym dobrym stylu działania. Wyrób sobie zatem świetny wizerunek, dbając o swój PR w najprostszy z możliwych sposobów, tj. oferując targetowi wysoką jakość. Usatysfakcjonowany klient to czysta reklama, bo możesz mieć pewność, że informacje o zadowoleniu z Twojej oferty przekaże on dalej. Nie trzeba Ci będzie dodatkowych kosztów na promocję.

Jak pozyskiwać klientów do świeżej firmy i gdzie ich szukać?

Równie ciekawie prezentuje się także działalność w zakresie SEO, czyli Search Engine Optimalization – tj. usługi pozycjonowania stron www. Są one popularne od pewnego czasu, ponieważ umożliwiają poprawienie pozycji witryn internetowych w wynikach wyszukiwania Google. To oznacza, że wpisując jakąś frazę, akurat Twoja – wypozycjonowana jak należy – strona internetowa stanowiaca wizytówkę Twej firmy wyskoczy na pierwszej stronie wyników zapytań Google czy innej przeglądarki. Tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że dotrzesz ze swoją ofertą do szerszego grona konsumentów.

W porównaniu z szerokim zakresem innych form reklamowych, tego typu promocja jest efektywna, prosta, a także długotrwała i niska cenowo. Płacisz z reguły za konkretne wyniki.

Jeszcze inna metody reklamowania swej świeżo założonej firmy to klasyczna sprzedaż telefoniczna, jaka jest często wybieraną formą reklamy w dużych przedsiębiorstwach oraz standardowych korporacjach. Drogą telefoniczną możesz dotrzeć w krótkim przedziale czasowym do rozległego grona odbiorców, którzy być może skuszą się właśnie na Twoją ofertę. Ta opcja pozwala na masowe działanie, a skoro masowe to i bardziej efektywne.

Jak stworzyć listę mailingową?

0
Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli posiadasz indywidualną listę mailingową, naprawdę możesz na tym znacząco skorzystać. Jakie zalety z tego wynikają? Przede wszystkim nie musisz już zwracać aż tak dużej uwagi na optymalizowanie stron pod kątem wyszukiwarki.

Generalnie jest to także duża redukcja kosztów naliczanych za kliknięcie linków sponsorowanych. Masz listę osobistą, która jest dla Ciebie i tylko dla Ciebie, pełna wartościowych namiarów, jakie być może będą kontaktem do Twoich Klientów.

Samodzielnie uzyskana lista mailingowa natomiast opiera się na tym, że pomaga w zyskach, jak? Bowiem generuje większą sprzedaż, tworząc potencjał sprzedażowy. O tym, w jaki sposób przygotować taką listę dowiesz się natomiast bezpośrednio z poniższych fragmentów naszego wirtualnego poradnika.

Po pierwsze możesz napisać taką listę mailingową samodzielnie i wcale nie potrzebujesz w tym przypadku zaangażowania szerokiego grona specjalistów czy wydawania na ten cel kroci. Najważniejsze jest to, by pozyskiwać kontakty do Twojego zestawienia nie na siłę, ale na skutek faktycznego zainteresowania ze strony potencjalnych odbiorców.

W tym celu istotne jest przykładowo zaproponowanie konsumentom czegoś bezpłatnego. Przykładowo możesz zaoferować potencjalnym odbiorcom Twych wyrobów czy usług przez Ciebie świadczonych e-kurs poświęcony tematyce, w oparciu o którą prowadzisz swoją witrynę.

Taki gratis z pewnością sprawi, że Twoi odbiorcy będą nastawieni do Ciebie o wiele przychylniej. Musisz także informować ich o wprowadzanych nowościach, akcjach promocyjnych, upustach i rabatach. Dzięki pozwoleniu na wysyłkę maili i umieszczenie swego adresu mailowego w liście mailingowej, Twoi odbiorcy mogą zyskać najświeższe i z pierwszej ręki wiadomości dotyczące zmian w ofertach czy benefitów, jakie proponujesz.

Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli chodzi natomiast o pole subskrypcji, to optymalnie, żeby znajdowało się ono w określonym miejscu na stronie bądź na blogu, tak aby było widoczne. Która to zatem część strony? Zdaniem ekspertów, idealnym wariantem jest prawy górny róg w serwisie. Nie zapominaj również o opcji promowania swych produktów czy usług, nie tylko wśród zupełnie nowych odbiorców Twych treści, którzy przypadkowo wpadają na Twoją stronę internetową, ale także wśród subskrybentów.

Warto zatem opracować przykładowo newslettery, jakie powinny zawierać szczegółowe informacje dotyczące promocji oraz nowości. W tych wiadomościach newsletterowych obowiązkowo zamieszczaj linki, które będą odsyłały do promowanego wyrobu.

Dzięki posiadaniu listy mailingowej, jak najbardziej możesz efektywnie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest to jedna z dostępnych, bardzo prostych i jakże skutecznie działających form promocji i reklamy, opierająca się na zalecie w postaci masowości – za jednym zamachem docierasz do szerokiego grona odbiorców.

Jak stworzyć newsletter?

0
Jak stworzyć newsletter?

Do popularnych form promowania swojej twórczości realizowanej w sieci, a także prowadzonych za pośrednictwem Internetu rozmaitych rodzajów portali, serwisów oraz sklepów sieciowych, zaliczyć należy między innymi fachowy newsletter.

Okazuje się, że zrobienie go wcale nie wymaga dużego nakładu czasowego, ani tym bardziej ogromnych środków pieniężnych, które trzeba koniecznie pozostawiać w renomowanych agencjach reklamowych, gdzie newsletter wykonają za nas fachowcy. Bardzo często stworzenie takiej stałej wysyłki zbiorczej wiadomości mailowych jest możliwe do opanowania indywidualnie i tej tematyce właśnie poświęcony będzie nasz niniejszy artykuł.

Zanim zaczniesz tworzyć swój pierwszy promocyjny newsletter, koniecznie powinieneś zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, jakie przesądzają o Twoim sukcesie w liczbie odbiorców i ich zaangażowaniu w czytanie Twojego newslettera. Po pierwsze, bardzo istotnym aspektem jest format. Popularne jest zwłaszcza rozsyłanie newslettera w opcji HTML, ale nie jest to na ten moment zbyt pożądane rozwiązanie z perspektywy odbiorców takiego mailingu.

Jak stworzyć newsletter?

Dlaczego? Ponieważ wybór tego typu formatu wiąże się zwłaszcza z koniecznością zamieszczania w wiadomości nie tylko treści tekstowych, ale także graficznych materiałów, a te drugie są często uznawane za zbędne, wręcz spamowe elementy, których spokojnie można byłoby uniknąć, oszczędzając czas poświęcany przez internautę na odbiór newslettera i jego lekturę. Jeżeli zatem chcesz przykuć uwagę, skoncentruj się na tym, by odbiorca Twego newslettera miał przede wszystkim czystą treść, bo to jest dla niego najważniejsze.

W końcu na nasze skrzynki mailowe trafiają setki maili, dziennie mamy ich nie raz po kilkadziesiąt. Szanujmy się zatem nawzajem i chcąc być z poważaniem traktowanym przez internautów, wykażmy się poważaniem także w stosunku do nich, nie marnując ich czasu, ani uwagi na coś, co jest niepotrzebne i bezwartościowe.

Unikajmy zatem pustych frazesów, nic nie wnoszących zdjęć, podziękowań czy wielorakich formalnych, sztucznie wypadających pozdrowień. Kolejnym ważnym aspektem jest szacunek rozumiany nieco inaczej – nie chodzi o to, aby słać newsletter na siłę, bo to pokazuje, że zależy nam jedynie na naszych indywidualnych korzyściach, a nie na odbiorcy.

Zanim skierujemy wiadomość na dany adres mailowy, musimy mieć zgodę jego właściciela oraz pewność, że życzy on sobie takiego mailingu.

Istotnym czynnikiem okazuje się także zapewnienie jedności tematycznej newslettera z tym, co przedstawione zostanie w nagłówku maila. Nie możesz oszukiwać w pewnym sensie swych internautów, zachęcając ich tytułem wiadomości, a później poruszając zupełnie inne zagadnienia. Niekiedy takie omyłki w konstrukcji newslettera nie są nawet specjalnym zabiegiem, ale zwyczajnym niedopracowaniem koncepcji mailingu. Ważne jest więc, żeby mieć określony cel na względzie, który chcemy osiągnąć.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

0
Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Zgodnie z wynikami analiz przeprowadzonych szczegółowo przez Harvard Business Review, jeden procent przekształceń w zakresie stawek cenowych za dane usługi czy produkty, może wywołać nawet sięgający blisko jedenastu procent wzrost ogólnego zysku. Warto zatem szczególnie skrupulatnie przyłożyć się do kwestii konstruowania swej dobrej, optymalnej strategii cenowej.

Firmy nierzadko zupełnie przypadkowo ustalają ceny, na przykład kierując się chęcią jak największego zarobienia na sprzedaży pojedynczego wyrobu czy też wyświadczeniu jakiejś usługi. Jeszcze częściej chodzi o zbyt dużą marżę, która jest narzucana odgórnie po to, aby można było uzyskać maksymalny efekt cenowy, jaki sobie przedsiębiorcy zakładają.

To rozumowanie w praktyce zupełnie się jednakże nie sprawdza, a to wynika bowiem z faktu, iż generalnie znajdzie się kilku klientów, którzy nie zważając na nasze nieobiektywne stawki cenowe postanowią zaopatrzyć się w naszym sklepie czy skorzystać z naszego wsparcia w sferze realizacji danych usług.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Dużo lepszą strategią jest opracowanie takich koncepcji cenowych, które może będą wiązały się z nieco niższymi stawkami za pojedynczy wyrób czy jednorazowo świadczoną działalność danego rodzaju, ale za to przyciągną masę klientów. Pytanie tylko w jaki sposób zabrać się za kształtowanie ceny?

Zweryfikowanie tego, w jaki sposób cena powinna być ustalana nie jest łatwym procesem.

Zdecydowanie jednak jest to możliwe i wynika to z faktu, iż istnieje w marketingu kilka wypracowanych już dawno temu technik, jakie warunkują idealne określenie cen.

Najczęściej specjaliści koncentrują uwagę na trzech etapach uznawanych za kluczowe. Po pierwsze, ustala się pierwotny zakres stawek cenowy, określając wrażliwość cenową konsumentów mających stanowić potencjalną grupę odbiorców naszych produktów czy usług.

Po drugie, istotne jest zakotwiczenie stawek cenowych a także wynikająca z tego ich segmentacja. Kolejny, ostatni już krok, to natomiast ustalenie i przewidzenie jakich zniżek, akcji promocyjnych, upustów, rabatów, bonusów, zestawów i innych ciekawych ofert z perspektywy klienta.

Określenie cen rozumie się przede wszystkim jako gruntowne prześledzenie tego co ma konkurencja i nie przesadzanie ze zbyt wygórowanymi, nierzadko wyssanymi z palcami stawkami. Czasem warto zaproponować konkurencyjne pułapy cenowe, a nawet i niższe niż inne podmioty proponujące dokładnie to samo. To czysta logika – odbiorca zainteresuje się tym miejscem dystrybucji, który zaoferuje mu lepsze rozwiązania, bardziej dla niego korzystne z perspektywy finansowej.

Podchodząc do tego aspektu ustalania strategii cenowej naprawdę profesjonalnie, warto przeprowadzić Analizę Wrażliwości Cenowej Van Westendorpa, która pozwoli na ustalenie danego przedziału finansowego, jaki będzie akceptowalny dla konsumentów stanowiących naszą grupę targetową. Taka analiza z pewnością będzie konkretnym punktem wyjścia do dalszego precyzowania stawek cenowych.

ZOBACZ TEŻ