Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

Znalezienie pracy w agencji reklamowej wcale nie jest bardzo ciężkim wyzwaniem, bowiem obecnie tego typu punkty usługowe wyrastają niczym grzyby po deszczu. Powodem tak dużego zainteresowania tej kategorii podmiotami gospodarczymi jest zwłaszcza fakt szerokiego rozpowszechnienia reklam i promocji jako sposobu na zwiększenie sprzedaży i poprawę marketingu.

W niniejszym poradniku podpowiemy Państwu, w jaki sposób zyskać pracę w renomowanych firmach działających na zasadach agencji.

Zacznijmy od tego, że agencje reklamowe bazują na rozmaitych specjalistach – grafikach komputerowych, programistach, copywriterach, strategach, pozycjonerach, acoountach, managerach, kierownikach projektów. By znaleźć się na miejscu jednego z nich, warto jednakże postawić na otwartość, ciekawość, inicjatywność, pracowitość. Zanim zaczniesz rozsyłać puste CV, zdobądź doświadczenie.

W tym celu niekoniecznie potrzebne jest zdobycie pracy zawodowej, ale chociażby możesz zaangażować się w darmowe praktyki czy staż już na etapie studiów tylko po to, aby szlifować i kompletować swoje dokumenty aplikacyjne. Praktykanci są pożądani w agencjach reklamowych jak najbardziej a ich oferty kierowane do studentów są często umieszczane w biurach karier.

Istotne jest także poszerzanie swej wiedzy, ale nie tylko w teorii, ale również praktycznie. W tym celu niezbędne jest zwłaszcza postawienie na szkolenia i kursy. Najlepiej realizować te internetowe, bo są one na tyle nowoczesne, iż nie fatygują kursanta do pojawiania się w placówce stacjonarnej.

Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

W konsekwencji tego, nie ma kłopotu z marnotrawieniem czasu. W pracy w agencji reklamowej, nieważne w zasadzie na jakim poziomie czy szczeblu oraz stanowisku, bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na umiejętności interpersonalne. Trzeba współpracować z innymi, dlatego nie ma się co dziwić, że większe szanse mają na prace w tym charakterze i takim miejscu ludzie doświadczeni, wykształceni, ale przede wszystkim śmiali, pewni siebie, komunikatywni.

Wreszcie pokazanie, co się umie – nie musisz mieć na koncie do tej pory żadnej pracy zarobkowej, aby mieć pewność, że zyskasz swoją wymarzoną posadę. Akurat agencja interaktywna to taka placówka, w której jak najbardziej chodzi o zdolności, a nie referencje. Stwórz zatem swoje własne portfolio, które będzie Twoją wizytówką. Możesz zamieścić w nim przykładowe prace na jakiś temat, stworzyć key visual jakichś kampanii, loga firm, teksty copywriterskie w różnorodnych stylach itd.

To wszystko możesz niekoniecznie trzymać w szufladzie po to, żeby pokazać jak Cię o to ktoś poprosi, ale zwrócić uwagę na siebie, wysyłając te materiały być może przyszłemu, potencjalnemu pracodawcy. W tym celu niezbędne okazuje się zatem zamieszczanie przykładowych swoich dzieł własnego autorstwa do dokumentów aplikacyjnych rozsyłanych czy to standardową pocztą, zostawianych osobiście bądź przesyłanych mailowo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here