Kryzys w firmie może dotyczyć wielu obszarów. Sukces osiągniesz, jeśli zdasz sobie sprawę z tego, że kryzys w ogóle istnieje – dzięki temu będziesz mógł podjąć działania, które umożliwią ci naprawienie sytuacji w firmie. Dopóki jednak będziesz ignorować fakt, że w twoim przedsiębiorstwie nienajlepiej się dzieje, dopóty problemy nie znikną. Pomocą tu może być wsparcie jakościowe. 

Najczęstsze przyczyny kryzysu

Analizy kryzysów w firmie pokazują, że najczęściej problemy pojawiają się wtedy, gdy:

– szukamy przyczyn nieprawidłowości na zewnątrz, a nie wewnątrz firmy

– ignorujemy kryzysy, uznając, że kiedyś same przeminą lub że ktoś je rozwiąże

– boimy się wziąć odpowiedzialność za firmę

– działamy zbyt chaotycznie, przez co kryzys jeszcze bardziej się pogłębia, zamiast naprawiać

– nie posiadamy odpowiednich kwalifikacji lub nie mamy rozwiniętych kompetencji miękkich, które wspomogłyby zwalczanie kryzysu

– źle diagnozujemy kryzys, przez co kładziemy nacisk w nieodpowiednim miejscu

– działamy rutynowo, nie wprowadzamy elastyczności i kreatywności do firmy z uwagi przed zmianą

Optymalizacje – rozwiązanie problemów

Wsparcie jakościowe i inżynieryjne to doskonałe rozwiązanie dla firmy, która boryka się z wymienionymi wyżej problemami. Wystarczy zatrudnić zewnętrzną firmę i przestać martwić się o problemy. Oddelegowanie komuś zadań „kryzysowych” nie powinno być powodem do wstydu – szukanie pomocy u specjalistów jest raczej oznaką dojrzałości przedsiębiorcy. Wsparcie jakościowe jest przydatne chociażby przed audytem klienta, ponieważ pozwala sprawdzić kompletność dokumentacji PPAP (a jeśli będzie czegoś brakowało, to specjaliści pomogą uzupełnić dokumenty, zanim będzie za późno). Dodatkowo firma zewnętrzna może zająć się zebraniem dokumentacji technicznej i wszelkich niezbędnych rysunków (dotyczy to np. przedsiębiorstw zajmujących się motoryzacją czy też sprzętami AGD). Ponadto do dokumentacji powinny zostać dołączone normy i wszelkie dane dotyczące danego produktu; przy kryzysie łatwo coś przeoczyć, więc firma zewnętrzna skontroluje, czy twoje przedsiębiorstwo na pewno przygotowało wszystko tak, jak trzeba.

Przy kryzysie niezmiernie istotne jest również przeprowadzenie audytu wewnętrznego w firmie, by sprawdzić, jak ona funkcjonuje. To ważne, bo zazwyczaj to właśnie przy takim audycie najłatwiej jest wyłapać wszystkie błędy i nieprawidłowości. Raz przeprowadzony audyt pozwoli ci skupić uwagę na tym, co trzeba skorygować. Wsparcie jakościowe i inżynieryjne jest tu niezastąpione; w czasie, gdy ty będziesz naprawiać przedsiębiorstwo od wewnątrz, firma zewnętrzna zajmie się przeprowadzeniem wszystkich procesów związanych np. z klientami, dzięki czemu praca w przedsiębiorstwie pozostanie spójna. Audyty warto przeprowadzać raz na kilka miesięcy, to też podniesie kwalifikacje pracowników, którzy będą bardziej zwracać uwagę na swoje postępowanie.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki współpracy z przedstawicielem firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here