Jak zamówić dobrą stronę www i nie przepłacić

Współcześnie prowadzenie jakiegokolwiek biznesu bez posiadania odpowiedniej strony internetowej, stanowiącej swego rodzaju wirtualną wizytówkę firmy jest wręcz niemożliwe. Nie przy takim ogromie różnorodności występujących na rynku czy też silnej konkurencji branżowej. Warto zwrócić zatem uwagę na to, aby w parze z rozpoczęciem działalności, w zasadzie nieważne w jakim sektorze, od razu zaplanować kreację swojej przyszłej witryny internetowej.

Niestety wykonanie profesjonalnej wizytówki firmowej to koszt rzędu nawet kilkunastu niekiedy tysięcy złotych. Generalnie ciężko jest mówić o jednej sumie, jaka dominuje, bowiem agencje reklamowe, interaktywne czy też indywidualnie działający jako freelancerzy programiści i graficy proponują zupełnie inne cenniki. Otóż ogólnie rzecz biorąc rozbieżności jakie występują często w związku z szacunkami kosztów stworzenia strony www to może być nawet parę tysięcy złotych na pojedynczym zleceniu. Co na taką rozbieżność wpływa i z czego to wynika? O tym dowiesz się z poniższych fragmentów naszego poradnika internetowego.

Podczas gdy jeden programista czy agencja zaproponują Ci zrobienie strony już za 2 czy 3 tysiące złotych, drudzy mogą dokładnie za taką samą usługę przez Ciebie zlecaną naliczyć sobie aż ponad 10 tysięcy złotych. Rodzi się zatem pytanie – na co patrzeć, aby nie przepłacić, ale też, żeby nie decydować się na zbytnie oszczędności kosztem fuszerki wykonanej przez mało doświadczonego specjalistę czy dopiero co raczkującą w tym biznesie agencję?

Jak zamówić dobrą stronę www i nie przepłacić

Na początek trzeba bowiem uświadomić sobie, z czego wynikają aż takie różnice cenowe. Otóż jeden może wykonać coś w dwie godziny, podczas gdy drugiemu zajmie to na przykład dwa dni. To oczywiście kwestia tego, jak zajęty jest programista, ile ma zleceń, a także na jakim poziomie zaawansowania pracuje, jakimi metodami i na jakim sprzęcie. Najważniejsze odmienności wynikają natomiast z kwestii rozmaitych funkcji, które wiążą się z projektowaniem stron internetowych.

A zatem można owe portale wykonywać na wiele metod, z czego powszechne jest zarówno kodowanie od zera, jak także wykorzystywanie już istniejących szablonów i gotowych modułów. Rzecz jasna w tym drugim przypadku zejdzie znacząco szybciej, a koszty tym samym można liczyć, iż będą dużo niższe niż w wariancie pierwszym.

Strona częstokroć robiona jest za pośrednictwem klasycznego kreatora. Niekiedy stosowane są także bezpłatne systemy. Jeszcze inne metody natomiast opierają projektowanie witryn www na tak zwanym frameworku.

Wielu zleceniodawców niestety jednak przepłaca na stronach internetowych, a to wynika z tego względu, iż zamawiający kierują się pewnym schematem zleceń – przedstawienie koncepcji kilku agencjom, wybór zleceniobiorcy, podpisanie umowy na realizację strony, opracowanie i dopracowanie idei strony, wykonanie ostateczne. I już na wstępie taki mechanizm działania rodzi koszty.

Przede wszystkim ukazując agencji tylko zarys swego projektu przyszłej strony, generujesz wyższe sumy, ponieważ im mniej na wstępie ustaleń, tym bardziej w trakcie pracy może być ciężko dla programistów, zatem nierzadko na etapie dopracowywania koncepcji na stronę okazuje się, iż wymagane jest dodanie kolejnych elementów, wprowadzenie nowych funkcji, przerabianie czegoś itd.

Dużo lepszym wariantem będzie przedstawienie konkretów dotyczących pomysłu na stronę, w tym opracowanie szczegółowej specyfikacji. Wychodzisz z konkretem i konkret otrzymujesz, nie ma żadnych nieprzewidzianych kosztów dodatkowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here