Zasada działania wishlisty jest bardzo prosta. Klient odwiedza sklep, znajduje produkt, którego szukał, lub który akurat wpadł mu w oko, chce dokonać zakupu i… nie może. Przyczyn jest wiele – brak dostępnego rozmiaru, ulubionego koloru, lub po prostu chwilowe pustki w magazynie.

Klient ma więc dwa wyjścia – albo regularnie odwiedzać stronę sklepu i na bieżąco sprawdzać dostępność upatrzonego wcześniej towaru, albo dodać go do wishlity i czekać na mailowe powiadomienie o jego dostępności (tak działa to w edrone – narzędziu do automatyzacji marketingu dla e-commerce). Druga opcja jest sporo wygodniejsza, prawda?

Zobaczcie, jakie korzyści może odnieść sklep internetowy, który korzysta z funkcjonalności wishlisty:

1. Zwiększenie sprzedaży.

To jasne – bo produkt już zainteresował wcześniej klienta, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że po otrzymaniu informacji o dostępności, ten od razu dokona zakupu.

 2. Automatyzacja.

Możemy każdemu klientowi z osobna dawać znać o dostępności danego produktu, ale prawdopodobnie zajęłoby nam to cały dzień. To nie jest najlpesze wyjście, szczególnie, kiedy sklep jest duża, a częstotliwość zakupów duża. Odpowiedzią będzie zautomatyzowanie tego procesu, które nie tylko odciąża nas w wielu czynnościach, ale też pozwala na szybsze i sprawniejsze komunikowanie się z klientami.

3. Premiery i zapowiedzi.

Wishlist pozwala nie tylko zarezerwować dany produkt w przypadku, gdy ten jest aktualnie niedostępny, ale także umożliwia zapisanie się na “listę oczekujących” na dany produkt, jeszcze przed jego oficjalną premierą (np. nowy model popularnego smartfona albo ubrania zaprojektowanego przez cenionego twórcę). Klienci ci, zostaną w pierwszej kolejności poinformowani o dostępności towarów, na które oczekują – i mogą od razu dokonać zakupów. 

 4. Zdobywanie leadów.

Wishlista wymaga podania adresu email. Więc zdobywasz w ten sposób potencjalnego klienta, któremu możesz później rekomendować produkty albo informować o promocjach i rabatach. Podanie maila jest też istotne w przypadku, gdy system CRM połączony ze sklepem internetowym, chce zidentyfikować klientów odwiedzających sklep. 

 5. Przywiązanie do marki.

Kiedy klient zapisuje się na wishlist, może mieć pewność, że dostanie maila z informacją o dostępności produktu tak szybko, jak tylko ten wróci na półki magazynowe. Nawet jeśli finalnie nie dokona zakupu, to samo wysłanie maila skutkuje tym, że przypominasz mu o marce, przez co silniej ją z nią związujesz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here