Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Budowanie wizerunku firmy w Internecie pomaga w szybkim jej rozwoju. Napędza sprzedaż, zwiększając zaufanie klientów do marki. Takie efekty można uzyskać, prowadząc rozsądne działania, które pomogą dotrzeć z przekazem do odbiorcy.

Spójność przekazu – jak ją uzyskać ?

Spójność przekazu, jaki marka kieruje do odbiorców jest podstawą w budowie wizerunku. Zacząć należy od zaprojektowania logotypu oddającego to, co firma chce powiedzieć klientom. W zależności od tego, do kogo kierowany jest przekaz – styl logotypu musi być do niego dopasowany. Podobnie jest też z innymi działaniami, jak na przykład prowadzenie firmowego bloga. Gdy produkt kierowany jest do klientów premium – wtedy artykuły na blogu powinny być pisane językiem profesjonalnym, oddającym powagę marki. Jeśli zaś kierujemy działania marketingowe do nastolatków – warto używać języka, jakim na co dzień się posługują, uważając jednak, by nie przesadzić.

Działania w Social Media

Działania takie warto zacząć od prowadzenia działań w Social Media. Pomimo, że nie są one bardzo kosztowne to znakomicie sprawdzą się na samym starcie działalności, kiedy trzeba szybko pozyskać klientów. Najlepiej w tym celu założyć Fanpage na portalu społecznościowym, gdzie będziemy umieszczać wartościowe dla klienta treści. Naturalnym jest, że początkowo nasz profil będzie posiadał zero polubień. Jeżeli jednak zaangażujemy do pomocy znajomych, a nasze posty będą ciekawe i angażujące, to szybko zdobędziemy większą ilość fanów.

Jak dobrać content do danego portalu ?

Każdy portal społecznościowy rządzi się swoimi prawami. Na jednym dominuje content pisany, a informacje tam publikowane muszą stanowić realną wartość dla klienta. Mowa tu oczywiście o Facebooku. Tam najlepiej sprawdzają się krótkie, ale merytoryczne posty, linkujące do naszej strony internetowej, gdzie klient będzie mógł dowiedzieć się o nas więcej Na innych portalach jak na przykład Instagram liczy się obrazek. Publikacja ładnych zdjęć pozwala na szybkie zaangażowanie społeczności. Są też takie, jak na przykład Twitter, gdzie ważna jest szybkość przekazu, a wysyłane posty powinny być krótkie i treściwe. Social Media to jednak tylko jeden z elementów budowania wizerunku firmy.

Zaangażowanie influencerów

Firmy w procesie marketingu coraz częściej korzystają z usług influencerów. Są to osoby, które poprzez prowadzenie własnych kanałów na Youtube, czy w innych portalach zbudowały szerokie grono odbiorców. Takie osoby to fani danego influencera, którzy bardzo mocno liczą się z jego zdaniem. Nic dziwnego więc, że wizerunek firmy buduje się dziś poprzez korzystanie z takich usług jak sponsorowane filmy reklamowe.

Podsumowanie

Budowanie wizerunku firmy to proces długofalowy. Trwa miesiącami, a nawet latami. Niewielka pomyłka potrafi zniweczyć cały wysiłek, dlatego istotne jest to, by wizerunek firmy tworzyli profesjonaliści z doświadczeniem w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here