Pozycjonowanie, czy AdWords – co lepsze i skuteczniejsze na klientów? [PORADNIK]

Spośród szeregu rozmaitych rodzajów zabiegów reklamowych, jakie występują w sieci i są realizowane za pośrednictwem specjalistów z renomowanych agencji reklamowych, warto wyszczególnić między innymi dwie najbardziej dziś rozpowszechnione formy promocji stron www wszelkiego typu, jakimi są pozycjonowanie oraz AdWords. Na czym owe zabiegi polegają? Czym się charakteryzują i z jakimi zaletami się wiążą? O tym dowiesz się z naszych poniższych fragmentów tekstu.

SEO czyli pozycjonowanie

Jeżeli do tej pory nie miałeś jeszcze okazji korzystać z reklamy generowanej przez zabiegi SEO, obowiązkowo powinieneś wiedzieć, iż ten typ działań jest skuteczny, ale jego efekty nie są dostrzegalne od razu. Na rezultaty trzeba poczekać, niekiedy nawet kilka miesięcy od momentu rozpoczęcia skutecznego pozycjonowania.

Nie da się tu określić jednoznacznie, kiedy spodziewane efekty pozycjonowania się pojawią, bo zależy to od wielu czynników, w tym między innymi od branży, tego w jakim stanie jest strona oraz jak w międzyczasie będą zmieniały się algorytmy Google i co jeszcze wydarzy się w sieci. Musimy również wiedzieć, że wypozycjonowanie sklepu jest czasochłonne, ale jeżeli uzbroimy się w cierpliwość i spokojnie poczekamy, na pewno będziemy z jakości prac solidnych pozycjonerów zadowoleni.

Pamiętajmy jednakże, że aby właściwie wypozycjonować witrynę, w tym sklep www, konieczne jest wykazanie się specjalistyczną wiedzą dotyczącą szeroko rozumianego SEO, umiejętnością rozbudowywania contentu na niej zawartego, optymalizacją stron, zdolnością przygotowywania koncepcji strategii link-building.

Pozycjonowanie, czy AdWords – co lepsze i skuteczniejsze na klientów? [PORADNIK]

Samodzielnie niekoniecznie musimy się na tym znać, dlatego w przypadku braku wiedzy w temacie, powierzmy zabiegi profesjonalistom z agencji.

AdWords

Odróżnienie reklamy AdWords od reklamy organicznej w Google nie jest trudne Otóż można mówić o dwóch typach promocji w sieci – płatnej reklamie, jaka pochodzi właśnie z usługi Google AdWords, ale także bezpłatnej, która jest dla nas wręcz niedostrzegalna, jaką jest SEO czyli wyżej wspomniane i omówione pozycjonowanie.

Ta pierwsza to reklamy jawnie wyświetlane, które użytkownik może śmiało wyhaczyć samodzielnie, to coś co pojawia mu się za każdym razem, gdy szuka danych towarów czy usług. Jeżeli natomiast chodzi o pozycjonowanie, to wówczas mowa o nieco ukrytych zabiegach, jakich efektem jest wzrost pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania Google, ale nie ma tu typowej reklamy, która byłaby wychwycona gołym okiem przez internautę.

Co lepsze?

Ciężko jest stwierdzić, która z opcji jest lepsza na chwilę obecną i w co lepiej jest iść – czy pozycjonowanie, czy Google AdWords. Obie mają swoje wyraźne zalety. A zatem kampanie Google AdWords są elastyczne, w każdym momencie możemy zmieniać słowa a efekt działań w tym obszarze jest natychmiast dostrzegalny. SEO z kolei daje długotrwałe wyniki, jest tanią promocją i reklamowe dobry content.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here