W jaki sposób wykorzystać marketing automation?

Czy wiesz, że dzięki marketing automation możesz zyskać ponad 60% więcej wygenerowanych leadów? Nastąpi także wzrost przychodów ze sprzedaży, nawet o 50%. Automatyzacja marketingu to przede wszystkim możliwość szybkiej reakcji na działania klienta. Skierowane zostają do niego spersonalizowane komunikaty będące dla niego wartościowymi oraz cennymi. Dlaczego?

Ponieważ marketing automation w połączeniu ze skuteczną analizą zgromadzonych danych o klientach pozwala nawiązać z nimi kontakt, który opiera się na tym, co właściwie jest jego obiektem zainteresowania.

Marketing Automation wykorzystać może na wiele sposobów w zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć i w jaki sposób kontaktujesz się z klientem. Może kilka naszych przykładów będzie dla Ciebie dobrą inspiracją.

Ratowanie porzuconych koszyków

Dla żadnego sprzedawcy nie jest to zjawisko nowe, każdy spotkał się z falą porzuconych koszyków, próbował je ratować i zmniejszyć ich ilość. Najskuteczniejszym obecnie sposobem jest ratowanie porzuconych koszyków z wykorzystaniem marketing automation.

Klient robi zakupy w Twoim e-sklepie. Do jego koszyka trafiają 3 koszyki, a Ty już cieszysz się z kolejnego zysku. Przed dokonaniem transakcji klient jednak rezygnuje i opuszcza Twoją stronę internetową. To dobry moment, by wysłać mu wiadomość np. z rabatem, który przekona go do powrotu do Twojego e-sklepu.

Kiedy klient ogląda konkretny produkt

Zaskoczysz go na pewno! Marketing automation wykorzystaj do wysyłania użytkownikom swojej strony www wiadomości w momencie, kiedy odwiedzą konkretny adres URL. Wyobraź sobie, że potencjalny klient zainteresował się ofertą drewnianych stołów do jadalni, jeden z modeli szczególnie przypadł mu do gustu. Teraz czas na zmotywowanie go do zakupu, proponując dodatkowy rabat na drewniane krzesła. Wiadomość, którą otrzymuje użytkownik, jest zatem adekwatna do okoliczności, w jakich się znajduje. Działamy tu i teraz!

Wszystkiego najlepszego!

W sposób szczególny powinieneś pamiętać o swoich stałych klientach, którzy regularnie dokonują zakupów w Twoim sklepie. W dniu ich urodzin podziękuj im za lojalność w sposób szczególny, życzmy im wtedy wszystkiego najlepszego i możemy obdarować go specjalnym rabatem. Automatyzacja marketingu sprzyja zwiększaniu zaufania, a także świadomości marki.

Nie pozwól o sobie zapomnieć

Klient odwiedził Twoją stronę tydzień temu, ale nie dokonał żadnego zakupu. Przypomnij mu o sobie, wskazując na nowe produkty w Twojej ofercie, może tym razem zainteresujesz go mocniej. CRM dla e-commerce pozwala ustawić dowolną ilość dni, po których do użytkownika odwiedzającego Twoją stronę zostanie wysłana automatyczna wiadomość. Jeżeli klient o Tobie zapomniał, to na pewno nie na długo.

Marketing automtion stanowi nieograniczone możliwości komunikacji z klientem z maksymalnym ograniczeniem roli człowieka. Wiadomości wysyłane są automatycznie, ale co najważniejsze są spersonalizowane i adekwatne do konkretnej aktualnej sytuacji klienta – to wartościowa treść będąca motywacją do wykonania zamierzonej akcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here