Płatne kampanie Ad Words generują bardzo dobre wyniki konwersji. Nic w tym dziwnego – poprawnie stworzone przykuwają uwagę potencjalnych klientów i zachęcają do zakupu. Jeśli więc prowadzona przez firmę promocja za pośrednictwem tego narzędzia nie przynosi oczekiwanych skutków, może to oznaczać, że jest ona źle stworzona i zoptymalizowana. Czego wystrzegać się, aby kampania Ad Words była skuteczna? Oto 5 najczęstszych błędów w tym zakresie!

Błąd 1. – źle tworzona kampania 

W momencie, gdy działania reklamowe Ad Words przynoszą jedynie duży ruch w sieci, a nie generują konwersji, trzeba zastanowić się nad ich optymalizacją. Częstym błędem osób bez doświadczenia w temacie kampanii  jest bowiem stosowanie sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową. Co da lepszy efekt? Zdecydowanie stworzenie osobnych kampanii dla sieci reklamowej oraz sieci wyszukiwania.  

Błąd 2. – złe skonstruowanie reklamy tekstowej  

Algorytm Google odrzuca kampanie, których teksty zostały stworzone w niepoprawny sposób. Dlatego wszelkie niejasności w reklamie, a także błędy ortograficzne, nadużycia znaków – szczególnie spacji, znaków specjalnych i wielkich liter – a także niewykorzystywanie słów kluczowych są bardzo źle odczytywane przez roboty. Trzeba więc poświęcić czas na odpowiednie stworzenie tekstów reklamowych.

Błąd 3. – aspekty techniczne: złe grupowanie słów i brak optymalizacji

Trzeba mieć na uwadze, że niewłaściwie pogrupowane słowa kluczowe, użyte w poszczególnych grupach reklam kampanii, doprowadzą do przepalania pieniędzy. Stanie się tak dlatego, że naprowadzenie niepotrzebnych fraz będzie prowadziło  do wyświetlania się niewłaściwych reklam dla konkretnych zapytań. Ważnym elementem w trakcie budowania kampanii Ad Words jest więc odpowiednie grupowanie słów kluczowych!

Należy pamiętać też, aby testować wybrane frazy. To od nich bowiem zależą wskaźniki efektywności reklamy. Może okazać się na przykład, że na inne słowo kluczowe uzyskuje się podobne efekty mniejszym kosztem, niż na te, używane dotychczas. Bez optymalizacji fraz zmiany korzystne dla marki nie będą możliwe!

Błąd 4. – nieanalizowanie działań konkurencji

Monitorowanie pracy konkurencji w dużej mierze pomoże właściwie skonstruować kampanię. Dzięki takiej analizie będzie można dopasować nie tylko odpowiedni budżet dla danej branży i słów, ale również stworzyć najlepsze frazy, których CTR będzie niski oraz wydajny.

Błąd 5. – rezygnowanie z mierzenia celów

To jeden największych błędów, popełnianych podczas działań w Ad Words. Bez mierzenia realnych celów nie tylko nie wiadomo, co zostało osiągnięte, ale i – co najważniejsze –  nie da się stwierdzić, które elementy reklam należy poprawić.

To tylko 5 z najczęściej popełnianych błędów z zakresie tworzenia kampanii AdWords. A jest ich dużo więcej! Co należy zrobić, aby uniknąć każdego z nich? Wystarczy skontaktować się ze specjalistami z Alte Media  https://www.altemedia.pl/kampanie-google-adwords, którzt dzięki swojemu doświadczeniu właściwie zoptymalizują kampanie dla każdego rodzaju branży!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here