Jakie wymiary powinna mieć wizytówka

0
208

Wizytówka to przedłużenie pierwszego wrażenia i absolutny biznesowy must have. Zanim jednak zlecisz druk wizytówek firmowych, upewnij się, że wiesz, jak robić to dobrze. Jakie są standardowe wzory i formaty wizytówek?

Wymiary wizytówek na świecie

Historia wizytówek sięga aż XIV wieku, jednak niegdyś mogli sobie na nie pozwolić tylko najbardziej zamożni. Wizytówki na dobre weszły na salony w XIX wieku i od tej pory stały się podstawą biznesowych relacji.

Co ciekawe w różnych krajach przyjmowane są różne standardy wymiarów wizytówek. Na przykład w Japonii za klasyczny przyjmuje się rozmiar 91 x 55 mm, a np. w Holandii i USA to 89 x 51 mm. Z kolei w Polsce, Czechach, Rosji, a także na Białorusi, Słowacji i Węgrzech nadal za normę uznawana jest wizytówka w rozmiarze 90 x 50 mm (choć coraz częściej jest wypierana przez wizytówki w rozmiarach kart płatniczych).

Druk wizytówek – jaki format wybrać?

Można przyjąć uogólnienie, że w każdym kraju wymiar karty biznesowej nie powinien przekroczyć 90 x 55 mm, tak aby pasował do większości wizytowników. Tyle o rozmiarach maksymalnych, jednak trzeba przyznać, że w ostatnich latach najpopularniejszym formatem wizytówek staje się rozmiar karty kredytowej, czyli 85 x 55 mm. To standard w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy lub Hiszpania. Zatem powoli można zacząć go uznawać za uniwersalny, światowy format kart biznesowych i z zamówieniami takich formatów spotyka się najczęściej drukarnia internetowa Drukomat.

Standardy, standardami, jednak wiele firm wybiera wizytówki w nietypowych wzorach i formatach. Ich zaletą jest to, że pozwalają się wyróżnić i stworzyć bardziej zapamiętywany materiał. Minusem bywa to, że przez niedopasowany format – często zamiast w portfelu, lądują w koszu na śmieci.

Klasyczny rozmiar, nietypowe wzory wizytówek

Można osiągnąć kompromis między uniwersalnym formatem a niecodziennym efektem. Jednym z rozwiązań jest druk wizytówek o ciekawych wzorach, podkreślonych dedykowanym uszlachetnieniem. Można np. pokryć wizytówkę elegancką folią (matowa, błysczącą lub aksamitną), a detale wydobyć za pomocą lakieru wybiórczego lub złoceń. Uszlachetnienie wizytówek pozwala stworzyć głębię i wydobyć wzory, tak aby uzyskać efekt 3D.

Ciekawym rozwiązaniem jest także druk wizytówek na dekoracyjnym papierze – np. kraftowym lub w soczystych kolorach (tutaj najlepiej sprawdza się papier barwiony w masie). Pamiętaj, że jeśli drukujesz wizytówkę na ciemnym podłożu – warto dodać biały poddruk (dzięki niemu przekaz będzie czytelny, a kolory zachowają intensywność). Imponujący efekt daje też wydruk kart biznesowych na podłożach syntetycznych, np. na transparentnych, szronionych lub o fakturze filcu albo płótna.

Klasyczny wymiar – kreatywna wizytówka

Oprócz doboru podłoża i uszlachetnienia, można wyróżnić kartę biznesową w inny sposób. Coraz popularniejsze jest drukowanie wizytówek firmowych na podłożu MultiLoft lub wybór wizytówek składanych.

Wizytówka kaszerowana (MultiLoft) ma klasyczne wymiary, ale jest trzykrotnie grubsza od typowej wizytówki. Składa się z 3 połączonych warstw – z czego środkowa występuje w wybranym kolorze. To tworzy intrygujący efekt, mieszcząc się przy tym w światowych standardach (i typowych wizytownikach).

Z kolei wizytówka składana – po złożeniu ma typowy format, ale dzięki możliwości zadruku wnętrza, pozwala stworzyć oryginalny efekt. Tutaj środek można wykorzystać na rozszerzenie informacji o działalności lub zagospodarować w inny sposób – np. wypełniając ciekawym patternem, soczystym kolorem lub hasłem (bo w końcu liczy się wnętrze, prawda?).

Drukując wizytówki, warto trzymać się tradycyjnych wymiarów, a kreatywność przelać na ciekawe wzory, podłoża lub uszlachetnienia. Dzięki temu wizytówka nie zginie w tłumie, ale też nie odpadnie w przedbiegach przez złą formę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here