Jak znaleźć się na playlistach w Tidal?

0
179

Mnóstwo zespołów muzycznych funkcjonujących w internecie skupia się przede wszystkim na wykorzystaniu wszelkich możliwości, jakie zapewniają najpopularniejsze serwisy streamingowe. Jednym z nich jest Tidal, który pozwala w sprawny sposób zbudować sporą bazę odbiorców. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.

Promowanie muzyki w sieci zawsze wiąże się z sukcesywnym tworzeniem grupy fanów. Najpierw dowiadują się o istnieniu konkretnych zespołów, a następnie biorą czynny udział w ich promocji, na przykład poprzez udzielanie się w mediach społecznościowych. Najtrudniejszy w tym wszystkim wydaje się jednak pierwszy krok, czyli dotarcie do potencjalnych fanów.

Ze względu na powszechny dostęp do takich serwisów jak Tidal, słuchacze mają do dyspozycji nie setki, a tysiące grup, których mogą słuchać. Tak ogromna konkurencja sprawia, że start wydaje się bardzo trudny. Rozwiązaniem w takiej sytuacji wydaje się aktywna promocja, a także skupianie się na tworzeniu odbiorcom możliwości natrafienia na konkretny zespół. Pozwalają na to rozmaite playlisty, które w odpowiedni sposób grupują poszczególne utwory i gatunki muzyczne. Dzięki nim zasięg oddziaływania może się znacznie zwiększyć, pojawią się też nowe szanse na zdobycie kolejnych fanów.

Zarabianie na muzyce przez Tidal

W tym miejscu powinno jednak pojawić się pytanie – jak to zrobić? Co może zrobić zespół muzyczny, by poprzez playlisty zaistnieć na rynku muzycznym? Odpowiedź wcale nie jest prosta, choć pomóc w jej odnalezieniu mogą profesjonalne podmioty zajmujące się dystrybucją i promocją muzyki w sieci.

Mowa w tym miejscu o rozmaitych agregatorach, z którymi grupy muzyczne współpracują bardzo często. Mowa tu przede wszystkim o początkujących muzykach i zespołach chcących rozszerzyć swoją publikę. Promocja w Tidal w wykonaniu agregatorów polega na dostarczaniu kolejnych utworów, a także ich właściwym pozycjonowaniu. Do tego dojść może również pomoc w realizacji poszczególnych kampanii marketingowych.

Dzięki agregatorom muzyki szanse na pojawianie się na playlistach zdecydowanie rosną. Wszystko dzięki tak zwanemu pitchingowi, polegającemu na rekomendacji utworów ludziom odpowiedzialnym za dobieranie ich do poszczególnych playlist. Trafiają one więc do grup decyzyjnych, co w znaczący sposób skraca drogę do osiągniecia statusu zespołu aktywnie promowanego na platformie. To z kolei może przełożyć się na masę korzyści – począwszy od lepszej widoczności, a skończywszy na skutecznym budowaniu aktywnej publiki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here