Jak stworzyć dobrą wizytówkę

W powszechnym języku wizytówka to wcale nie ten mały kartonik z najważniejszymi informacjami o danym pracowniku, jego stanowisku i przedsiębiorstwu, które reprezentuje, a właśnie rodzaj pierwszego, być może najważniejszego wrażenia, jakie się sprawia. Krótko mówiąc, wizytówką jest to, co się sobą reprezentuje. My jednak dzisiaj skupimy się na formalnym znaczeniu tego słowa i przybliżymy kilka zasad, jakimi należy się kierować przy okazji tworzenia strategii marketingowej w zakresie druku wizytówek. To na pewno nie wszystko, co powinniście na ten temat wiedzieć, ale spora dawka wiedzy w pigułce.

Jakość

Jakość powinna być waszym priorytetem w każdej dziedzinie. Zarówno świadczonych usług czy sprzedawanych towarów, jak i obsługi klienta, współpracy z kontrahentami, jakości relacji pracowników w firmie – wymieniać można jeszcze długo.

Nam chodzi o jeszcze jeden aspekt, w którym jakość powinna wieść prym. Jest to jakość wizytówki. Powinna ona być wykonana na najwyższym poziomie, bo często na jej podstawie potencjalny klient ocenia całą strategię wizualną, podejście do współpracy i wiele innych elementów, na które pozornie nie zwracacie uwagi. Niech więc będzie to doskonały projekt z wysokiej jakości materiału, który będzie nie tylko przyciągał uwagę, ale również długo wytrzyma w wizytowniku czy teczce osoby, która tę wizytówkę otrzyma.

Profesjonalizm

Postawcie na profesjonalizm! Skorzystajcie z usług specjalistów z dziedziny grafiki. Projekt czy pomysł oczywiście może wyjść od was, ale warto skonsultować to z kimś, kto doskonale zna się na połączeniach kolorów i struktur i zaproponuje wam najlepsze możliwe rozwiązanie. Druk z kolei zlećcie profesjonalnej drukarni, która podpowie ewentualny materiał, a przy dużym zamówieniu z pewnością będziecie mogli liczyć na korzystniejszą ofertę.

Spójność

Warto pamiętać, że wizytówki powinny być jedynie częścią całej strategii marketingowej. Bez względu na to, czy chodzi o reklamę w sieci, wszelkiego rodzaju social media czy ulotki, a może materiały promocyjne – wszystkie powinny zostać opatrzone tym samym logotypem. Utrzymanie spójnej strategii wizualnej pozwoli potencjalnemu klientowi lepiej skojarzyć markę i utrwali mu się ona w świadomości. Tego rodzaju działaniom sprzyjają wiadomości z dziedziny psychologii kolorów, konkretne barwy wzbudzają bowiem nie tylko różne uczucia, ale i powodują dość sprecyzowane działania. Raz jeszcze zalecamy skonsultowanie swoich wyborów w zakresie projektu ze specjalistą w tej dziedzinie.

Agenda

Dobrze zaprojektowana wizytówka to nie tylko logotyp, kolor i struktura papieru. To także – a może nawet przede wszystkim – treść informacyjna, jaką ten niewielki kartonik ze sobą niesie. Każda wizytówka powinna zawierać najważniejsze dane konkretnego pracownika – jego imię, nazwisko, stanowisko, jakie zajmuje, bezpośrednie dane kontaktowe na jego konta służbowe, a także ogólne informacje dotyczące przedsiębiorstwa, które reprezentuje. Tak zaprojektowana wizytówka odegra swoją rolę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here