Jak pisać dobre teksty SEO?

O sukcesie Twojej strony internetowej w bardzo dużym stopniu przesądza nie tylko sama tematyka, jaką poruszasz czy też materiały graficzne, które się na niej znajdują, ale w dużym stopniu jakość tekstów, jakie na niej umieszczasz. Niestety to właśnie w aspekcie copywritingu bardzo często popełniane są rozliczne błędy. O tym jakie dowiesz się z niniejszego poradnika.

Ciężko jest wskazać jednoznacznie, jaki ma być tekst SEO, ale z pewnością można podpowiedzieć na przykładach kilku ciekawych wskazówek, jakie zawsze przy konstruowaniu tego rodzaju form treściowych się sprawdzają i okazują skuteczne. Pierwsza kwestia, przed którą pozycjonerzy przestrzegają zwłaszcza początkujących SEO copywriterów to przesiąknięcie artykułów frazami kluczowymi. Nie chodzi o to, aby nimi sztucznie nabić tekst, ale o to, by je umiejętnie wpleść w tekst tak, aby wydawał się on prawdziwy, rzetelny, obiektywny i na pewno nie kojarzył się z zapleczem czy tez preclem.

Nie jest wskazane także z perspektywy Google wciskanie w tekst zbyt wielu fraz, bo to może prowadzić do wychwycenia przez Google, iż tekst jest niskiej wartości. W ten sposób użytkowników zainteresowanych Twoją twórczością na pewno łatwo nie zdobędziesz.

Poza tym, że w tekstach SEO trzeba stosować określone frazy, bardzo ważną ich rola jest spełnienie funkcji tak zwanej podwójnej publiczności, na co składa się wyszukiwarka oraz użytkownicy. Istotne jest zatem, aby koncentrować się na czymś więcej niż wynikach zapytań, bowiem wtedy będziesz nienaturalnie generować treści, a w konsekwencji tego nie otrzymasz zbyt pozytywnych wyników. To sprawi, że po prostu zniechęcisz do siebie użytkowników. Trzeba zatem zachować równowagę i tworzyć dobre jakościowo artykuły.

Jak pisać dobre teksty SEO?

Nie jest także polecane, aby dla samych liczb poświęcać treść oraz sensowność Twojego tekstu. Pisz porządnie. Bardzo często, zwłaszcza w starej daty preclach, pojawiał się nacisk na to, żeby na siłę, w prostych konstrukcyjnie, banalnych i niewiele wnoszących tekstach występowały rozmaite powszechne frazy, na jakie wykonywano pozycjonowanie.

Dodatkowo sporo było także modnych frazesów takich jak próbki, promocja, gratis, darmowy. Nie pasowały one nawet do stylu zdań czy do charakteru i tematyki artykułu.

Takie teksty jednakże już bardzo dawno wyszły z mody.

Nie ma sensu także nagromadzenie w artykułach SEO copywritingu słów kluczowych, jakie są zbędne i nie wykazują powiazania z tematyką pozycjonowanej strony. Nie ma to najmniejszego sensu i jest to zwyczajną stratą i czasu, i środków pieniężnych. Dobrze formułowany tekst SEO powinien bazować na odpowiednim odmienieniu słów kluczowych z tego względu, że pozostawienie tylko jednej formy jest od razu rzucające się w oczy.

Wygląda to tak, jakby tekst pisany był nie przez eksperta w tej dziedzinie, a małe dziecko, które nie potrafi jeszcze dobrze odmieniać wyrazów. Taki artykuł traci na swej stylistycznej poprawności. Nie jest zatem na miejscu wstawianie fraz typu „remonty Gdańsk”, lepszym wariantem jest dodanie już pewnych przyimków i sformułowanie frazy naturalniej, powiedzmy „remonty w Gdańsku”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here