Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika. Rozpocznij działalność w transporcie!

0
Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika. Rozpocznij działalność w transporcie!

Certyfikat przewoźnika musi uzyskać każdy przedsiębiorca, która chce założyć działalność związaną z transportem. Do grudnia 2011 roku obowiązywały cztery różne rodzaj certyfikatów. Obecnie jest wydawany tylko jeden, nazywany Unijnym lub Wspólnotowym. Jego uzyskanie wiąże się z koniecznością zaliczenia egzaminu.

Jak wygląda test na przewoźnika? Jako go uzyskać? Na te pytani odpowiadają specjaliści ze strony Odpowiedzi.com.pl.

Czy posiadanie certyfikatu przewoźnika jest obowiązkowe?

Przynajmniej jedna osoba w firmie musi posiadać ten certyfikat. W przypadku dużych spółek wystarczy, że jedna osoba z Zarządu firmy posiada ważny certyfikat przewoźnika. Jego posiadanie jest niezbędne do uzyskania ważnej licencji przewoźnika, która uprawnia do przewozu towaru lub transportu pasażerów.

Certyfikat przewoźnika wydaje Instytut Transportu Samochodowego i przeznaczony jest dla osób zarządzających spółkami transportowymi.

Osoby, które ukończył studia magisterskie i podyplomowe z zakresu transportu mogą ubiegać się o zwolnienie z egzaminu pisemnego. Pozostali muszą przygotować się na wydatek rzędu 1000-1500 zł na odpowiednie szkolenie. Sam test na przewoźnika jest organizowany przy Instytut Transportu Samochodowego, samo przystąpienie do egzaminu jest związane z kosztem 800 zł.

Egzamin na przewoźnika. Jak wygląda i jaki jest zakres materiału?

Egzamin jest podzielony na dwie części, całość trwa około 4 godzin.

ETAP I

Pierwszą częścią egzaminu jest test wielokrotnego wyboru. Na arkuszu otrzymamy 64 pytania na których rozwiązanie mamy 2 godziny zegarowe. Większość pytań wymaga udzielenia tylko jednej odpowiedzi, jednak musi zwracać uwagę na podchwytliwe pytania. Za każdą poprawnie udzieloną odpowiedź otrzymujemy jeden punkt.

ETAP II

Zadania problemowe to druga część egzaminu. Przyjętą zasadą jest, że przynajmniej jedno pytania dotyczy zasad rozliczeń czasy kierowcy a drugie finansów w firmie, czyli wynagrodzeń i rentowności.

Na wyniki czeka się około dwóch tygodni. Certyfikat wysyłany jest pocztą, bezpośrednio na podany adres do wysyłki.  Istnieje możliwość poprawienia egzaminu, jednak wiąże się to z wydatkiem rzędu 500 zł. Radzimy dobrze się przygotować, gotowe arkusze z odpowiedziami znajdziecie na stronie Odpowiedzi.com.pl.

Czego mogę się spodziewać na egzaminie?

Pytania mogą dotyczyć wszystkich aspektów prowadzenia działalności, a są to m.in.:

  • prawo podatkowe;
  • prawo handlowe;
  • prawo dewizowe;
  • prawo pracy;
  • prawo celne;
  • zasady zarządzania przedsiębiorstwem;
  • standardy techniczne pojazdów

Solidne przygotowanie się do tego egzaminu wymaga czasu i przyswojenia sporych zasobów wiedzy, niezbędnej przy prowadzeniu działalności transportowej. Zacznij z wyprzedzeniem i przyłóż się do nauki.

Laptopy i komputery poleasignowe

0
Laptopy i komputery poleasignowe

Nic nie jest wieczne i dlatego, co jakiś czas każdą praktycznie rzecz używaną na codziennie przyjdzie nam wymienić lub po prostu zakupić. Laptopy i komputery też czeka taki proces, a nas w podczas szukania nowego sprzęt masa informacji na temat różnych sprzętów, marek parametrów.

Grupy na tym rynku są trzy. Pierwszy to oczywiście rynek nowy, gdzie otrzymujemy nowy sprzęt z supermarketu. Drugi to używany, w którym osoba prywatna odsprzedaje swój sprzęt. Trzeci to oczywiście poleasingowy. Ten trzeci sektor zostanie dzisiaj dokładnie omówiony, gdyż oferuje o wiele większą różnorodność i przede wszystkim większą jakość niż dwa pierwsze rozwiązania.

Co to jest leasing? Pewnie niektórzy dobrze wiedzą, że to sposób zakupy danego przedmiotu oferowany głównie firmom. W przypadku komputerów proces ten trwa około trzech lat i jest preferowanym systemem na zachodnich rynkach. Sprzęt jest brany w swego rodzaju na raty, a na koniec firma ma prawo pierwokupu. W tym ostatnim procesie korporacja ma wybór czy zapłacić największą i najdroższą ratę tym samym zatrzymując sprzęt bez gwarancji lub… Oddać sprzęt do banku i wziąć kolejny w leasing z pełną gwarancja i wsparciem NBD (Next Business Day). Większość oczywiście wybiera tę drugą opcję, gdyż wsparcie NBD jest dla nich kluczowe. Wspomnę jeszcze o nim później. W tym momencie bank przejmuje poprzedni sprzęt i odsprzedaje go specjalistycznym firmom, które skupują laptopy poleasingowe oraz komputery poleasingowe.

Kiedy już taki sklep zakupi tego typu sprzęt zostanie zakupiony i trafi na półki sklepowe to ma kilka zalet, o których nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Po pierwsze cena. Sprzęt poleasingowy to niska cena za sprzęt oferujący najwyższe parametry. W momencie premiery bowiem do tego typu urządzeń trafiają podzespoły najwyższej klasy i serii np. najlepsze procesory, dyski, ram i inne materały. A skoro już o materiałach mowa to sprzęt klasy biznes to również trwałość, gdyż do wykonania tego typu urządzeń zastosowano najlepsze tworzywa dzięki, którym sprzęt nawet po trzech latach wygląda bardzo dobrze, a konstrukcja oraz materiały nie są naruszone. Sprzęty tego typu to urządzenie z najwyższej linii od takich producentów jak Dell, HP, Lenovo, Fujitsu.

Po drugie wykonanie, które zostało powierzone inżynierom. Specjaliści w swojej dziedzinie stworzyli urządzenia, w których cyrkulacja powietrza, wydajność, rozmieszczenie podzespołów jest idealnie rozmieszczone.

Po trzecie niezawodność. Dzięki temu, że leasing trwa trzy lata, a maszyny są objęte gwarancją NBD praktycznie cały czas są sprawdzane i serwisowane. Otrzymujemy więc sprzęt zadbany, wyczyszczony i pewny, gdyż w przeciwieństwie do sprzętu przeznaczonego dla konsumentów tutaj nie może być mowy o problemach czy pomyłkach. Firmy korzystające bowiem z leasingu nie mogą sobie pozwolić na przestój w pracy. Dlatego tak bardzo preferują wymianę co trzy lata, aby cały czas mieć wspomniane wsparcie.

Po czwarte gwarancja. Dzięki wszystkim trzem powyższym punktom sprzedawcy tego typu sprzętu bez problemu dają 12 miesięcy gwarancji, a nawet często umożliwiają wydłużenie jej. Wszystko dlatego, że niezawodność tego typu maszyn jest na tak niskim poziomie, że bez problemu mogą sobie na to pozwolić. Biznesowe konstrukcje mimo 3 lat używnia są w stanie przetrwać wiele kolejnych lat bez najmniejszych problemów.

Czy to się opłaca? Nowe urządzenia tego typu to często wydatek w okolicach 6000 zł zaś za sprzęt poleasingowy zapłacimy już 1500-2000 zł. Skąd taka cena pierwszego? Właśnie za wspomniane wykonanie i parametry. Dlatego tego typu sprzęty nie pojawiają się w supermarketach, gdyż pewnie wiele osób ominęło by je szerokim łukiem. Laptop poleasingowy czy też komputery poleasingowe to możliwość nabycia sprzętu właśnie z tej linii w przystępnej cenie, który posiada wspomniane rozwiązania.

Sprzęt poleasingowy ma wile plusów, ale dla niektórych będą pewnie również minusy. Minusy, które ja widzę są dwa. Pierwszy to fakt, że sprzęt był używany. Na szczęście w sklepach, których zakupuje sprzęt tego typu jest już klasyfikacja jakościowa, A+, A, B, C etc. Dzięki temu i odpowiedniemu opisowi wiem, co kupuje. Jeśli chce mieć sztukę wręcz idealną zakupuję tę pierwszą. W innych przypadkach mogę obniżać swoje standardy w zależności od potrzeb i portfela klienta. Drugi minus to awaryjność w swojej klasie. Sprzęt poleasingowy w większości przypadków jest wytrzymalszy od nowych maszyn z supermarketu, ale jeśli już go porównamy z nowym produktem z klasy biznes to niestety szans raczej w tym aspekcie nie ma. Jednakże jak już Wam pokazałem urządzenie tego typu jest wtedy znacznie, znacznie droższe.

Dla kogo jest więc sprzęt poleasingowy? Myślę, że dla każdej osoby, która po prostu potrzebuje najlepszych rozwiązań w przystępnej cenie, ale nie ma problemu z tym, że ktoś go przed nami używał. Jeśli przełkniemy właśnie wspominany niuans to myślę, że będziecie zadowoleni z zakupu takiego urządzenia.

Ochrona majątku

0
Ochrona majątku

Ochrona majątku może wydawać się trudna i czasochłonna – niestety taka jest, dlatego warto pokusić się o zatrudnianie profesjonalnej firmy tym się zajmującej. Jeżeli wydaje ci się że zatrudnianie takiego biura prawniczego które zajmuje się ochroną majątku jest kosztowne, pomyśl ile możesz stracić w momencie kiedy nie masz żadnego zabezpieczania, wtedy dopiero będzie kosztownie. Ochrona majątku to nie żart i każdy przedsiębiorca musi być przygotowany na najgorsze by móc rozwijać swoją własną firmę.

Identyfikacja marki, przywiązanie do znaku firmowego

0
Identyfikacja marki, przywiązanie do znaku firmowego

W dzisiejszych czasach bez porządnego logo bardzo trudno jest odnieść sukces praktycznie w każdej branży. Osoby, które chcą wyróżnić się spośród setek konkurencyjnych firm powinny jak najszybciej poszukać rzetelnej agencji, która oferuje profesjonalne projektowanie logo firmy. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo, dlaczego identyfikacja marki i przywiązanie do znaku firmowego odgrywa tak ważną rolę.

Czy wiesz, że komputery poleasingowe to dobry wybór?

0
Czy wiesz, że komputery poleasingowe to dobry wybór?

Gdy potrzebujesz nowego laptopa dla firmy lub do celów prywatnych to być może zastanawiasz się czy powinieneś zakupić nowy sprzęt czy też poleasingowy. Dowiedz się, dlaczego komputery poleasingowe mogą być odpowiednią opcją, dzięki szczegółowemu spojrzeniu na plusy tego rozwiązania. Aby pomóc Ci zdecydować czy kupić sprzęt poleasingowy zebraliśmy poniżej kilka wskazówek, dzięki czemu pomogą one zrozumieć dlaczego jest to ciekawa alternatywa zakupów.

Jak pracować wydajnie?

0
Jak pracować wydajnie?

Biznes, jaki prowadzisz, na pewno zajmuje sporo cennego czasu, którego przecież nie można kupić. Można jednak kupić gotowe rozwiązania, które na pewno pomogą pracować bardziej efektywnie, tym samym oszczędzając czas.

Chcesz zmienić kolor swojego auta?

0
Chcesz zmienić kolor swojego auta?

Jak wiadomo w życiu czasem potrzebne są jakieś zmiany. Czasem dotyczy to naszego samochodu. Nie musimy jednak od razu kupować nowego modelu, jest na to inne prostsze rozwiązanie. W takiej sytuacji możemy zdecydować się na zmianę koloru auta. Jednym ze sposobów na jest położenie nowego lakieru, metoda ta daje zdecydowanie najlepsze efekty, wiąże się jednak z wyższymi kosztami. Alternatywą dla lakierowania może też okazać się oklejenie naszego samochodu specjalną folią termoplastyczną.

Tradycyjne lakierowanie samochodu

Standardowe lakierowanie samochodu jest czasochłonne i kosztowne. Chcąc to zrobić dokładnie poszczególne elementy karoserii samochodu muszą zostać rozebrane, a elementy zawieszenia koniecznie trzeba zabezpieczyć i zamaskować. W przypadku kosztów związanych ze zmianą koloru auta poprzez lakierowanie przedział wynosi od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dodatkowo z uwagi na bardzo żmudny proces cała operacja może potrwać naprawdę długo. Jeżeli jednak zwracamy uwagę na szczegóły i cenimy sobie jakość to z pewnością będziemy zadowoleni z efektu końcowego takiej modyfikacji.

Zmiana koloru auta poprzez oklejenie folią

Dużo prostszą metodą na dokonanie zmiany kolory nadwozia w samochodzie jest wykorzystanie specjalnej folii termoplastycznej. Folię należy przykleić bezpośrednio na karoserię. W zależności od oczekiwanych wzorów koszty tego typu operacji wynoszą od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Należy jednak pamięta, że efekty nie będą prezentowały się tak jak przy tradycyjnym lakierowaniu. Fachowe oko z pewnością dostrzeże, że kolor auta został zmodyfikowany. Dodatkowo folia charakteryzuje się określoną trwałością i wytrzymałością na warunki atmosferyczne. Intensywne słońce z pewnością przyczyni się do blaknięcia koloru, natomiast pod wpływem wody uwidocznione zostaną wszelkie łączenia elementów folii.

Co o zmianie koloru samochodu mówią przepisy?

Podczas rejestracji naszego samochodu jesteśmy zobligowani do określenia jego koloru. W przypadku zmiany konieczne jest udanie się do wydziału komunikacji aby wprowadzić poprawkę w dokumentach, mamy na to 30 dni. W konsekwencji nie oznacza to jednak wymiany dowodu rejestracyjnego, nie ma w nim powiem obecnie rubryki, która dotyczyłaby koloru pojazdu.

Efektowne strony www

0
Efektowne strony www

Strona internetowa w przypadku prowadzenia firmy jest koniecznością, bez nie trudno wyobrazić sobie osiągnięcie sukcesu. Firmowa witryna jest nam potrzeba do zaprezentowania swoich usług lub produktów, powinna służyć również do kontaktu z klientem oraz kontrahentami. Strona internetowa to pewnego rodzaju wirtualna wizytówka, o którą musi zadbać każdy przedsiębiorca.

W jaki sposób wykorzystać marketing automation?

0
W jaki sposób wykorzystać marketing automation?

Czy wiesz, że dzięki marketing automation możesz zyskać ponad 60% więcej wygenerowanych leadów? Nastąpi także wzrost przychodów ze sprzedaży, nawet o 50%. Automatyzacja marketingu to przede wszystkim możliwość szybkiej reakcji na działania klienta. Skierowane zostają do niego spersonalizowane komunikaty będące dla niego wartościowymi oraz cennymi. Dlaczego?

5 powodów dla których warto zainwestować w marketing szeptany

0
5 powodów dla których warto zainwestować w marketing szeptany

W cyfrowym świecie, w którym wszystko jest dla nas dostępne na wyciągnięcie ręki, firmy mają wiele możliwości marketingowych oferowanych przez Internet. Podczas gdy rzeczy takie jak reklama w mediach społecznościowych i e-mail marketing są wciąż świetnymi narzędziami, najpotężniejszym sposobem dotarcia do większej liczby osób i przekształcenia ich w opłacających się klientów jest marketing szeptany. Oto 5 powodów, które przemawiają za tym, że marketing szeptany jest kluczowy w budowaniu wizerunku marki:

1) Marketing szeptany poszerza Twój zasięg w postępie geometrycznym.

   Załóżmy, że masz 10 000 fanów i obserwujących na różnych kanałach mediów społecznościowych, a 2000 osób zapisało się, aby otrzymywać biuletyn e-mailowy, z których 500 nie jest z Tobą połączonych społecznie. To daje zasięg online 10 500. Rozważmy teraz, jak bardzo ten zasięg może się rozwinąć dzięki marketingowi szeptanemu.

Załóżmy, że rekrutujesz 100 pełnych pasji ambasadorów marki, a każda z tych 100 osób ma własną sieć 1000 osób. Za każdym razem, gdy jeden z tych ambasadorów dzieli się informacjami o Twojej marce, dociera on do wszystkich osób w obrębie swojej sieci, co ostatecznie zwiększa zasięg do kolejnych 100 000 osób. Wszystko to bez konieczności płacenia za dodatkowe reklamy. Dodatkowo, biorąc pod uwagę statystyki dotyczące tego, o ile bardziej prawdopodobne jest, że ludzie będą kupować na podstawie poleceń, ten zwiększony zasięg będzie o wiele bardziej korzystny pod względem potencjału sprzedaży.

2) Marketing szeptany tworzy wyższy poziom zaufania.

Globalne badanie zaufania do reklamy wg Nielsena ujawniło, że 84% konsumentów wierzy w rekomendacje innych osób dotyczące różnych innych form marketingu. Kiedy ludzie widzą reklamy w telewizji, na billboardach, w czasopismach lub w Internecie, wiedzą, że są produkowane przez określoną firmę. Natomiast rekomendacja, nawet od osoby, która nie jest przyjacielem lub członkiem rodziny, jest postrzegana jako bezstronna, dzięki czemu jest bardziej wiarygodna i godna zaufania.

3) Poziom zaufania jest skorelowany ze sprzedażą.

Im więcej osób ma zaufanie do opinii innych, tym sprzedaż powinna się zwiększać. Konsumenci znacznie częściej dokonują zakupu w oparciu o polecenia. Oznacza to, że jeśli masz tłum fanów, którzy pasjonują się twoją marką i chcesz dzielić się tą pasją z innymi, Twoja sprzedaż statystycznie wzrośnie.

4) Marketing szeptany dociera do nowych segmentów rynku.

W dzisiejszych czasach ludzie mają większą kontrolę nad tym, na co są narażeni, niż kiedykolwiek wcześniej. Zastanów się nad krajową listą „nie dzwonić” lub rosnącą popularnością usług takich jak Netflix i Spotify. Te nowe usługi pozwalają konsumentom wybrać, jakie reklamy chcieliby zobaczyć (lub w ogóle uniknąć reklam). Marketing szeptany jest jednak czymś, co może przełamać ten opór i umożliwić dotarcie do klientów, których inaczej nie moglibyście pozyskać za pomocą tradycyjnych metod marketingowych.

5) Marketing szeptany wytwarza wartość długoterminową.

Zadowoleni klienci, którzy uwielbiają Twój produkt lub usługę na tyle, że są gotowi rozpowszechniać informacje o Twojej marce, prawdopodobnie będą stałymi klientami. Konsumenci, na których wpływ mają ambasadorzy marki, są również bardziej lojalnymi oraz długoterminowymi klientami.

Tak więc, chociaż z pewnością istnieje wiele opcji dostępnych podczas opracowywania strategii marketingu online, żadna z tych opcji nie jest równie skuteczna jak przekazywanie informacji. Im więcej pozytywnych opinii możesz wygenerować na temat swojej marki, tym więcej sukcesów będziesz ciągle realizował. ”Poczta pantoflowa” zaczyna się już od zaangażowanych ambasadorów marki.

ZOBACZ TEŻ