5 powodów dla których warto zainwestować w marketing szeptany

W cyfrowym świecie, w którym wszystko jest dla nas dostępne na wyciągnięcie ręki, firmy mają wiele możliwości marketingowych oferowanych przez Internet. Podczas gdy rzeczy takie jak reklama w mediach społecznościowych i e-mail marketing są wciąż świetnymi narzędziami, najpotężniejszym sposobem dotarcia do większej liczby osób i przekształcenia ich w opłacających się klientów jest marketing szeptany. Oto 5 powodów, które przemawiają za tym, że marketing szeptany jest kluczowy w budowaniu wizerunku marki:

1) Marketing szeptany poszerza Twój zasięg w postępie geometrycznym.

   Załóżmy, że masz 10 000 fanów i obserwujących na różnych kanałach mediów społecznościowych, a 2000 osób zapisało się, aby otrzymywać biuletyn e-mailowy, z których 500 nie jest z Tobą połączonych społecznie. To daje zasięg online 10 500. Rozważmy teraz, jak bardzo ten zasięg może się rozwinąć dzięki marketingowi szeptanemu.

Załóżmy, że rekrutujesz 100 pełnych pasji ambasadorów marki, a każda z tych 100 osób ma własną sieć 1000 osób. Za każdym razem, gdy jeden z tych ambasadorów dzieli się informacjami o Twojej marce, dociera on do wszystkich osób w obrębie swojej sieci, co ostatecznie zwiększa zasięg do kolejnych 100 000 osób. Wszystko to bez konieczności płacenia za dodatkowe reklamy. Dodatkowo, biorąc pod uwagę statystyki dotyczące tego, o ile bardziej prawdopodobne jest, że ludzie będą kupować na podstawie poleceń, ten zwiększony zasięg będzie o wiele bardziej korzystny pod względem potencjału sprzedaży.

2) Marketing szeptany tworzy wyższy poziom zaufania.

Globalne badanie zaufania do reklamy wg Nielsena ujawniło, że 84% konsumentów wierzy w rekomendacje innych osób dotyczące różnych innych form marketingu. Kiedy ludzie widzą reklamy w telewizji, na billboardach, w czasopismach lub w Internecie, wiedzą, że są produkowane przez określoną firmę. Natomiast rekomendacja, nawet od osoby, która nie jest przyjacielem lub członkiem rodziny, jest postrzegana jako bezstronna, dzięki czemu jest bardziej wiarygodna i godna zaufania.

3) Poziom zaufania jest skorelowany ze sprzedażą.

Im więcej osób ma zaufanie do opinii innych, tym sprzedaż powinna się zwiększać. Konsumenci znacznie częściej dokonują zakupu w oparciu o polecenia. Oznacza to, że jeśli masz tłum fanów, którzy pasjonują się twoją marką i chcesz dzielić się tą pasją z innymi, Twoja sprzedaż statystycznie wzrośnie.

4) Marketing szeptany dociera do nowych segmentów rynku.

W dzisiejszych czasach ludzie mają większą kontrolę nad tym, na co są narażeni, niż kiedykolwiek wcześniej. Zastanów się nad krajową listą „nie dzwonić” lub rosnącą popularnością usług takich jak Netflix i Spotify. Te nowe usługi pozwalają konsumentom wybrać, jakie reklamy chcieliby zobaczyć (lub w ogóle uniknąć reklam). Marketing szeptany jest jednak czymś, co może przełamać ten opór i umożliwić dotarcie do klientów, których inaczej nie moglibyście pozyskać za pomocą tradycyjnych metod marketingowych.

5) Marketing szeptany wytwarza wartość długoterminową.

Zadowoleni klienci, którzy uwielbiają Twój produkt lub usługę na tyle, że są gotowi rozpowszechniać informacje o Twojej marce, prawdopodobnie będą stałymi klientami. Konsumenci, na których wpływ mają ambasadorzy marki, są również bardziej lojalnymi oraz długoterminowymi klientami.

Tak więc, chociaż z pewnością istnieje wiele opcji dostępnych podczas opracowywania strategii marketingu online, żadna z tych opcji nie jest równie skuteczna jak przekazywanie informacji. Im więcej pozytywnych opinii możesz wygenerować na temat swojej marki, tym więcej sukcesów będziesz ciągle realizował. ”Poczta pantoflowa” zaczyna się już od zaangażowanych ambasadorów marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here